|
HDMI-splitter & lyd fra computer via. HDMI |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
massai ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2009 Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 12:33 |
Jeg har et setup, hvor jeg ser 3D-bluray fra min computer (bærbar). Min forstærker er ikke HDMI 1.4 kompatibel (3D), så jeg kan ikke sende surround-signalet til mit TV via forstærkeren. Omvendt kan jeg ikke sende surround-signalet til forstærkeren via mit tv, da mit tv ikke har en HDMI udgang (kun stereo). Så jeg tænker, at jeg har brug for en splitter, der kan få et HDMI-signal splittet op i 2, da jeg skal 'opdele' signalet fra min computer, så jeg kan sende 3D-billedet til mit tv og HD-lyden til min forstærker. Eftersom det er et 3D-signal, går jeg ud fra, at splitteren skal være HDMI 1.4 kompatibel. Giver det mening? Og er der nogen der ved, om min computer vil genkende en ekstern skærm, når der er splitter på? Jeg kan nemlig pt. ikke aktivere min HDMI output på computeren, hvis jeg kun har forstærkeren tilsluttet, da computeren ikke genkender nogen ekstern skærm. På forhånd mange tak.
Redigeret af massai - 27-Oktober-2014 kl. 14:01 |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har kørt med en lignende opsætning på min HTPC, men her havde mit grafikkort 1 displayport udgang og 1 HDMI idgang så opsætningen blev følgende.
Displayport -> til HDMI på TV HDMI -> til AVReciever Håber det giver mening
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
massai ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2009 Status: Offline Point: 36 |
Det gør det. Jeg har bare kun én udgang (hdmi), så jeg kan ikke lave samme trick som du :-)
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Hvad med denne: Står den understøtter 3D, men kun HDMI 1.3 Jeg bruger ikke selv 3D, så vil ikke udtale mig nærmere på det punkt. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Brugte samme metode inden jeg skiftede receiver. Med splitter vil den gå efter den laveste fællesnævner, kunne hvertfald ikke få det til at virke med den gamle receiver fra ps3, dog understøtter min arc Dolby, Dolby Plus og DTS 5.1 Redigeret af JordanDK - 23-Oktober-2014 kl. 21:37 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Tak for det. Jeg må nok bare forsøge, og se, hvordan det går. :-)
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Kan du ikke skifte grafikkort i din Pc' alle moderne kort fra Nvidia og AMD har HDMI og Displayport udgang med HDMI 1.4 og de kan fåes fra 300-500,-kr. det er jo lige så billigt som en splitter og frem for alt det virker.
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Det er et mega godt råd! Men jeg skulle have præciseret, at jeg har en bærbar, så det er ikke helt muligt desværre.
|
|
![]() |
|
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Har du fundet en løsning? Jeg har nemlig selv et lignende problem |
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Har dit TV ikke en optisk eller coax digitaludgang?
M.v.h. |
|
![]() |
|
Jeg har ikke fundet en løsning endnu. Mit tv har optisk lydudgang, hvilken giver 5,1 output når jeg ser tv fra antenne. Men sætter jeg HDMI fra computer og direkte i tv, vil den kun give 2.0 lyd via den optiske udgang. På min bærbar kan jeg se, at min fladskærms HDMI kun accepterer 2.0 kanaler.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Hm... Hvis PC kun sender stereo igennem HDMI (har du tjekket alle opsætnings muligheder for lydkort?) kan det måske løses med et USB lydkort med TOSLINK udgang. Det understøtter så ikke HD lydformater (Toslink har ikke båndbredde nok), men dog 5.1/7.1 surround. Eks.: Eller til under 80,- kr (toldgrænse) fra Kina ebay: Det tager så 3-6 uger for at nå frem, specielt her op mod jul (erfaring ![]() Mvh. JørgenT Redigeret af JørgenT - 17-November-2014 kl. 10:04 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |