|
PLEX til straeming af film ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Seal ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:40 |
Hej,
Nogen der har erfaring med brugen af programmet PLEX på sine enheder(TV,tablet,smartphones) til streaming af film fra enten PC eller NAS ? |
|
![]() |
|
kreissl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har prøvet. Det fungerer fint; men det kræver at NAS'en er lidt stærkere end en Synolgy 211j :-)
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Har PLEX kørende på MacMini. Den streamer fint til iPad. Men da jeg har ikke TV/Blu-ray som understøtter PLEX bruger jeg en Raspberry pi til TV'et som dog læser direkte fra NAS frem for fra PLEX.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Seal ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
Jeg har installeret Plex på mit Sumsung TV - mit problem er at install plex til synology NAS DS415+
Når jeg vælger manual install via pakke centret i DS415+, får jeg hele tiden "ugyldig filformat" som melding. Altså hvordan ser jeres PLEX fil ud, når i vælger at installere den på NAS ? Er det en pakket fil eller udpakket ? |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Tag et kig her - burde kunne installeres fra Synology pakkemanager eller som en spk-fil der kan downloades:
http://www.hanselman.com/blog/FixedTheSynologyNASWithPlexServerAndMismatchedVersionNumbers.aspx |
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
øh.. jeg trykkede bare install, og så installerede den automatisk.
Er der kun Manuel install hos dig?
|
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/500#t2.1
Bare med plex i stedet...
![]() |
|
![]() |
|
Jeg har kigget efter PLEX i ALL vinduet, men den figurerer ikke pt., tror det hænger sammen med at PLEX ikke understøtter DS415+ endnu, og derfor ikke findes i oversigten. Jeg har dog læst mig frem til at ved at editere i INFO filen som kommer med ned i pakken man DL, ja så kan man altså godt få det installeret på en DS415+ indtil et evt. officielt install tilgår fra PLEX. Min udfordring er dog som sagt, at jeg ikke umiddelbart kan få DS415+ til at tage imod enten pakken som helhed, eller nogle af filerne i det udpakkede format... hmmmm |
|
![]() |
|
ahhhh ok på den måde. Det har jeg så ikke prøvet.
Du kunne evt. prøve at høre i plex forumet. De plejer at være ret behjælpsomme :)
|
|
![]() |
|
Ja ok, nok en god ide at prøve det. Skal lige spørge om i kan få alle formater til at fungere med PLEX på TV og server installed ? |
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
PLEX serveren vil transcode filmen i realtid til et format som din Plex klient kan vise. Med den NAS kan jeg ikke se at du skulle få nogen problemer. Den burde umiddelbart være stærk nok. Redigeret af Davidp - 29-Oktober-2014 kl. 13:26 |
|
![]() |
|
Har kun prøvet AVI og MKV, men de virker fint på Samsung F8005 fra Synology 1813+. Desuden også fint på Ipad og Iphone, efter lidt roden med settings
Redigeret af Wolff - 29-Oktober-2014 kl. 13:54 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |