recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MSATA i bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MSATA i bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eblermeister Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-August-2013
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eblermeister Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MSATA i bærbar
    Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 15:06
For godt 3 år siden købte jeg en bærbar til 13.000 kr. fra firmaet XNB. Jeg har en SSD som hoveddrevet og en HDD istedet for mit dvd drev, men er ved at gå tør for plads alligevel. Jeg har planer om at købe følgende MSATA og sætte i, da jeg ikke ønsker at skulle af med en af de to andre: https://www.komplett.dk/samsung-ssd-840-msata-250gb/808586
Spørgsmålet lyder, hvordan kan jeg vide om min computer overhovedet hat plads til en MSATA? Jeg har prøvet at kontakte XNB, men de giver ikke noget svar..
Jeg har vedhæftet et billede jeg tog af et sted i min computer hvor jeg tror at en MSATA ville passe ind og ville høre om nogen er jer kan bekræfte dette ud fra billedet. http://i.imgur.com/0z1ExqJ.jpg?1

På forhånd tak :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 22:22
det ville undre mig seriøst om en 3-år gammel bærbar havde msata slot. Det var lige på vippen til at komme frem der. - og dit billede viser at der i hvert fald IKKE er et msata slot der. (så ville der være plads til en lille skrue ude for enden at det slot der skulle være for at holde den på plads)

så du skal ud og købe en større SSD i stedet. - 500GB ligger omkring de 1500 i dag. - du burde nok snarere overveje om det rent faktisk er nødvendigt med så megen plads. - vil vove påstanden at det nok snarere er mangel på oprydning end behov for mere plads? - køb en usb disk og smid alt det gamle lort over på den. - langt billigere og bedre. - man bør ikke bruge en bærbar til at have ALT sit lort på! forestil dig den bliver stjålet, går i stykker eller andet. Data bør ALDRIG kun ligge et sted hvis det er vigtige data
Til top
Eblermeister Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-August-2013
Sted: Ikast, Danmark
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eblermeister Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 08:50
Mange tak for dit svar :)

Jeg var også selv lidt i tvivl om en gammel bærbar ville have det, men har været så heldig at finde ordren som viser at den faktisk er fra 2012 hvis det gør en forskel.. syntes nemlig jeg husker at de tilbød at man kunne få MSATA i da jeg købte den, hvilket jeg sagde nej til.
Tænkte at følgende skrue som sidder på steddet faktisk var den man skulle bruge hvis det var der man kunne komme en MSATA i: http://imgur.com/eOPG7CX

Det er en ivy bridge med følgende modelnummer som er i min bærbar: 3630QM - men ved ikke om det er det som afgør det :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu