recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken subwoofer søger jeg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken subwoofer søger jeg?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken subwoofer søger jeg?
    Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:04
Jeg overvejer (grundet tidligere erfaringer med 2 subwoofere) at udbygge mit lille hjemmebio hjørne med en ekstra subwoofer.

Jeg har nu en B&W ASW610, som jeg egentlig er tilfreds med, kombineret med Dali Zensor 5 - 5.1 surroundsæt.

Mit nuværende setup spiller fint og tilfredsstillende, men det er jo altid sjovt at udbygge.

Jeg sidder ca 2.7 fra min "Front linje", hvor subwooferen står nu. Jeg tænker dog at få en ekstra sub ind, ved venstre bagkanal, som vil være et hjørn. (efter kravle metoden er det en god placering).

Men jeg er dog lidt i tvivl om hvilken sub jeg skal gå efter. Jeg har tænkt en B&W asw608, 610 eller SVS SB1000/SB2000.

Jeg kan dog ikke helt finde ud af med mig selv om jeg vil have en sub nr2, der skal gå yderligere ned eller en sub, der er samme egenskaber som min nuværende 610 og derpå blot "smoothe" basfeltet.
Uanset har jeg kun en sub udgang på mit anlæg, så EQ kommer til at foregå på selve subben.
Da jeg ikke syntes jeg mangler lydtryk og derfor som udgangspunkt ikke søger en subwoofer der spiller til reference niveau, ved jeg faktisk ikke hvad jeg skal søge i en subwoofer nr 2. 

Så hvad er jeres anbefalinger til det?

EDIT: skal måske lige sige at, det kun er med film for øje. Ikke musik

Redigeret af Bromberg5 - 30-Oktober-2014 kl. 10:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu