|
Køb af trådløs højtaler/anlæg |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
HeeMan ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-November-2014 kl. 14:09 |
Hej
Jeg skal have købt mig noget nyt Hifi til afspilning af mit musik. Og kunne i den forbindelse godt bruge jeres hjælp:) Jeg har kigget rigtig meget på disse to trådløsehøjtaler, men er kommer i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har som krav, at lyder skal være god og den må gerne kunne spille højt uden at det lyder forfærdelig. Den kommer primært til at stå i stuen. Et stort krav er, at den har Airplay og man streame/afspille sine mp3 filer fra computeren eller harddisk via USB stik. Mit budget ligger omkring de 5000 kr. Audio Pro Allroom Air One. libratone zipp Jeg er ikke helt afvisende for et købe et mini anlæg i stedet for Mvh. Morten |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du noget anlæg nu ?
Der findes flere løsninger for at smide airplay på nuværende setup. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg ville finde et sæt Dynaudio Xeo 3 eller Xeo 4, og kombinere dem med en airport express eller lign.! Det er mange klasser over, det du har set på. Og vil også kunne spille en stue op.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
HeeMan ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Jeg har ikke noget anlæg i forvejen, så skal have købt mig det hele. Jeg kender ikke dynaudio xeo 3, men vil helt sikkert undersøge det nærmere. Hvad er prisen for dette?
Kan de ikke bruges til noget de to trådløsehøjtaler jeg nævnte i første tråd? Mvh. Morten |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Svært at sige, om du kan leve med lydkvaliteten - jeg kunne ikke! I bedste fald lyder de som en ghettoblaster.
M.v.h. |
|
![]() |
|
De er bare fået sindssyge gode anmeldelse på nettet og her i blandt lyden også. Har du hørt dem begge spille?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Jeg har hørt libratone zipp........
At kalde den for hifi er noget af en overdrivelse! Klaus |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det kommer virkelig an på hvad dine forventninger er. De anmeldelser du har læst, er lavet af og for iPod generationen. De er af en type, som stiller sig tilfreds med, og kalder det godt, når lyden er bare lidt bedre end deres indbyggede højttalere i den bærbare computer. De to du linker til, at i mine øjne, ikke til andet end en køkkenhøjttaler. Ville ikke engang være bekendt, at stille dem på et børneværelse. Men sådan er vi jo alle så forskellige. Tag ud og lyt til dem du linker til. Men prøv så samme sted, at få lov at lytte til et samlet anlæg i samme prisklasse og hør forskellen. Prøv så at forestille dig, hvor meget du kan få for samme pris, hvis du køber brugt. Og tro mig. Brugt HIFI kan godt betale sig.
|
|
![]() |
|
Allerførst mange tak for alle svarene.
Jeg er bestemt ikke afvisende overfor et samlet anlæg, men fået de til omkring 7000-5000 kr.? Det behøves ikke at være kæmpe højtaler der spiller sindssygt højt, men de må gerne kunne spille en stor stue op og selvfølgelig lyde godt. Tænkte bare at det var svært at få sådan et anlæg til 5000-7000 kr. Har i evt. Nogle anlæg som har AirPlay, mulighed for streaming/USB stik med mp3 Mvh. Morten |
|
![]() |
|
Jeg ved godt at det er en smule højere endnu, end den pris du angiver, men du får ikke nogen forstærker/højttaler-kombination under 10-12.000,-, som matcher lyden i Xeo3. Og til denne pris, er det super billigt! Kombiner det med en airport express/apple-tv, så har du de muligheder du ønsker - samt mere...
http://hifistore.dk/xeo-55/xeo-3-komplet-inkl-remote-og-transmitter-p259 M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
En forstærker der har det du ønsker:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1504-51-receiver-p-1015.html Forslag til ganske udmærkede højttalere: http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-lektor-2-kompakthojttaler-27613/ Eller nogen med lidt mere gang i http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-zensor-3-kompakthojttaler-61524/ Er du til gulvhøjttalere er der flere sæt DLS R55 til salg i den blå avis....... Klaus |
|
![]() |
|
Til Klaus
Syntes dit forslag ser rigtig spændende ud men der står at Marantz receiveren er til hjemmebiograf? Er du sikker på at den kan bruges til afspilning af musik og ville den fungere ved tilslutning af 2 højtaler. Ved du om man kan tilslutte harddisk via USB. Kan ikke finde noget Info omkring dette. Jeg hælder mere og mere til at købe et ordentlig anlæg istedet for enkelt trådløst højtaler som libratone zipp. Jeg er virkelig glad for alle jeres gode input Mvh. Morten |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |