|
Billig HDMI splitter |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-November-2014 kl. 11:28 |
Mit gamle trofaste TV har desværre ikke digital lyd ud, dvs. jeg skal en gang for alle vælge for alle mine enheder (zaptor, apple TV, PS3 osv), om HDMI signalet skal via min forstærker eller direkte til TV'et. (TV'et har anstændig lyd, så det er sjældent jeg foretrækker at have det store anlæg sluttet til)
Nu kan jeg så se, at man kan købe billige HDMI splittere til under 40 kroner, og tænker så på at sætte sådan nogle på, så mine enheder både kan være tilsluttet TV'et og forstærkeren samtidigt. En af dem stod dog noget om at signalet kun kunne vises på en af enhederne af gangen. Er det et problem med de billige HDMI splittere, eller har alle HDMI splittere den begrænsning? Og bør splitteren ikke finde ud af at sende signalet til forstærkeren, hvis TV'et skifter HDMI indgang til der forstærkeren sidder?
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et link til de produkter ville nok hjælpe på mulighed for at kunne svare. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Selvfølgelig. Eksempelvis:
Redigeret af pdj1974 - 02-November-2014 kl. 19:22 |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
Hm.. ikke lige noget jeg har set/prøvet. Og med en meget tyndbenet Google translate kinesisk til dansk uden ret meget substans i teknisk beskrivelse. Men jeg får fornemmelse af at det egentlig er en switch (og ikke en splitter), men med modsat funktion af noget som denne 3 input -> 1 output: Men det er kun gæt ud fra teksten "til to output-enhed (dvs. tv eller projecto R). og kun en outputenhed kan vises på samme tid" og at tændt TV/projektor via HDMI forbindelse styrer til hvilken udgang signalet skal sendes. Hvor imod sådan en: laver HDMI HDCP handshake med det ene apparat og sender en kopi af signal til det andet apparat, som så skal køre med samme opløsning som apparat 1. Måske andre brugere har erfaring? Mvh JørgenT
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Til den pris (der er også en til 27 kr) er der ikke meget at betænke sig over. Jeg bestilte bare en.
Jeg har tidligere haft en fra AVeXperten.dk og den virkede overhovedet ikke. De sendte mig en ny og det var det samme. Jeg fik så en anden model og den virkede og bruges stadig. Jeg kunne ikke lige finde nogen af dem i shoppen lige nu, så de er måske udgået, men de kostede begge 295 kr. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
ja. vis du få problemer med noget det fra så er der ingen hjælp at hent. har selv godt hard disk gik ret hurtigt i stykker. jeg henvendt mig men fik ingen svar. og det kan komme told og moms på men ved ikke li hvor grænse gå. jeg købe ikke noget sådan en sted. ps noget overvågning
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Der kommer ikke told og moms på når prisen er under bagatelgrænsen, som er ca 85 kr.
Hvis du gider græde snot over et køb til 27 kr eller 39 kr, så værsgo' |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Det er skam heller ikke prisen der får mig til at spørge, selvom jeg skal bruge 3 splittere samt 3 HDMI kabler :-)
TV'et har 3 x HDMI indgange, og krydser fingre for at splitteren kan sende på begge udgange samtidigt - så kan jeg nøjes med SCART indgangen til forstærkeren.
Men der er typisk 4-5 ugers leveringstid, og skal bare vide om jeg skal forvente det kan løse mit problem, eller om jeg skal finde på en anden løsning. |
|
/Peter
|
![]() |
|
Den splitter jeg har fra AVeXperten sender fint på begge udgange, men den er som skrevet noget dyrere.
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Jeg kan bl.a. finde den her til 299, som kan gøre det, så tvivler på at nogen af dem jeg har bestilt kan, men jeg er da før blevet positivt overrasket over hvad de kan lave til ingen penge i Kina :-)
|
|
/Peter
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
http://www.ebay.com/itm/361073838992?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Har selv denne, der sender til både TV og projektor samtidig. Virker fint. Fik den efter 4-5 dage. |
|
![]() |
|
Razk10 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2008 Status: Offline Point: 54 |
Jeg har selv på et tidspunkt prøvet den billige løsning, det kan meget nemt give problemer med dårligt "signal" og/eller handshake mellem enheder. Så jeg vil klart anbefale ovenstående løsning med en aktiv splitter, hvilket også var den jeg selv endte med at bruge (dog en anden model, men også fra ebay)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |