recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig HDMI splitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig HDMI splitter

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig HDMI splitter
    Sendt: 02-November-2014 kl. 11:28
Mit gamle trofaste TV har desværre ikke digital lyd ud, dvs. jeg skal en gang for alle vælge for alle mine enheder (zaptor, apple TV, PS3 osv), om HDMI signalet skal via min forstærker eller direkte til TV'et. (TV'et har anstændig lyd, så det er sjældent jeg foretrækker at have det store anlæg sluttet til)

Nu kan jeg så se, at man kan købe billige HDMI splittere til under 40 kroner, og tænker så på at sætte sådan nogle på, så mine enheder både kan være tilsluttet TV'et og forstærkeren samtidigt. En af dem stod dog noget om at signalet kun kunne vises på en af enhederne af gangen. Er det et problem med de billige HDMI splittere, eller har alle HDMI splittere den begrænsning? Og bør splitteren ikke finde ud af at sende signalet til forstærkeren, hvis TV'et skifter HDMI indgang til der forstærkeren sidder?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Nu kan jeg så se, at man kan købe billige HDMI splittere til under 40 kroner, og tænker så på at sætte sådan nogle på, så mine enheder både kan være tilsluttet TV'et og forstærkeren samtidigt. En af dem stod dog noget om at signalet kun kunne vises på en af enhederne af gangen. Er det et problem med de billige HDMI splittere, eller har alle HDMI splittere den begrænsning? Og bør splitteren ikke finde ud af at sende signalet til forstærkeren, hvis TV'et skifter HDMI indgang til der forstærkeren sidder?
Et link til de produkter ville nok hjælpe på mulighed for at kunne svare.  Wink

Mvh. JørgenT
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 19:20
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Selvfølgelig. Eksempelvis:

Hm.. ikke lige noget jeg har set/prøvet. Og med en meget tyndbenet Google translate kinesisk til dansk uden ret meget substans i teknisk beskrivelse.
Men jeg får fornemmelse af at det egentlig er en switch (og ikke en splitter), men med modsat funktion af noget som denne 3 input -> 1 output:

Men det er kun gæt ud fra teksten 
"til to output-enhed (dvs. tv eller projecto R). og kun en outputenhed kan vises på samme tid"

og at tændt TV/projektor via HDMI forbindelse styrer til hvilken udgang signalet skal sendes.

Hvor imod sådan en:
laver HDMI HDCP handshake med det ene apparat og sender en kopi af signal til det andet apparat, som så skal køre med samme opløsning som apparat 1.

Måske andre brugere har erfaring?

Mvh JørgenT
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 20:09
Til den pris (der er også en til 27 kr) er der ikke meget at betænke sig over. Jeg bestilte bare en.
Jeg har tidligere haft en fra AVeXperten.dk og den virkede overhovedet ikke. De sendte mig en ny og det var det samme. Jeg fik så en anden model og den virkede og bruges stadig. Jeg kunne ikke lige finde nogen af dem i shoppen lige nu, så de er måske udgået, men de kostede begge 295 kr.
mvh Infinity
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 20:55
ja. vis du få problemer med noget det fra så er der ingen hjælp at hent. har selv godt hard disk gik ret hurtigt i stykker. jeg henvendt mig men fik ingen svar. og det kan komme told og moms på men ved ikke li hvor grænse gå. jeg købe ikke noget sådan en sted. ps noget overvågning 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 21:02
Der kommer ikke told og moms på når prisen er under bagatelgrænsen, som er ca 85 kr.

Hvis du gider græde snot over et køb til 27 kr eller 39 kr, så værsgo'
mvh Infinity
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 22:14
Det er skam heller ikke prisen der får mig til at spørge, selvom jeg skal bruge 3 splittere samt 3 HDMI kabler :-) 
TV'et har 3 x HDMI indgange, og krydser fingre for at splitteren kan sende på begge udgange samtidigt - så kan jeg nøjes med SCART indgangen til forstærkeren.
Men der er typisk 4-5 ugers leveringstid, og skal bare vide om jeg skal forvente det kan løse mit problem, eller om jeg skal finde på en anden løsning.
/Peter

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 22:51
Den splitter jeg har fra AVeXperten sender fint på begge udgange, men den er som skrevet noget dyrere.
mvh Infinity
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 23:14
Jeg kan bl.a. finde den her til 299, som kan gøre det, så tvivler på at nogen af dem jeg har bestilt kan, men jeg er da før blevet positivt overrasket over hvad de kan lave til ingen penge i Kina :-)
/Peter

Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 08:03
http://www.ebay.com/itm/361073838992?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Har selv denne, der sender til både TV og projektor samtidig. Virker fint. Fik den efter 4-5 dage.
Til top
Razk10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razk10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

http://www.ebay.com/itm/361073838992?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Har selv denne, der sender til både TV og projektor samtidig. Virker fint. Fik den efter 4-5 dage.

Jeg har selv på et tidspunkt prøvet den billige løsning, det kan meget nemt give problemer med dårligt "signal" og/eller handshake mellem enheder. Så jeg vil klart anbefale ovenstående løsning med en aktiv splitter, hvilket også var den jeg selv endte med at bruge (dog en anden model, men også fra ebay)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu