recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sjældent musik ca 1500 titler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sjældent musik ca 1500 titler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sjældent musik ca 1500 titler
    Sendt: 02-November-2014 kl. 09:16
Efter at jeg endeligt har fået digitaliseret en del af min cd samling sælger jeg den del af den som jeg ikke hører eller har i andre formater og derfor ikke vil ha digitalt,

Har købt cd siden mediet var nyt og har ca 1500 titler heraf en del sjældent.

Her er tale om musik i rock-sydstats rock-heavy rock-metal-punk-blues og en hel del som ikke er mainstream og som man ikke ser herhjemme har også noget Blu ray audio og noget K2hd lidt SACD og lidt HDCD

SACD er der følgende tilbage af.

Norah Jones Come away with me.

Pink Floyd Dark side of the moon

HDCD 

Van Halen 1984 og Diver down

Blu ray audio 

Rolling stones Grrrr 40 nr best of

Ellers er der alm cd og special udgvelser som fx de 5 første albums med ZZ top i mini lp format og meget meget mere

Titler med bla Bruce Springsteen-ZZ top-Metallica-Saxon-Iron maiden-Roger Waters-Fleetwood mac-Eagles-D.A.D-Lynerd skynerd-Georgia satelites-Dan Baird-BTO-Led Zeppelin- Deep purple-Black sabbath-Mark Knofler-Dire straits-kiss-Nora Jones-Peckham cowboys-Clash-Ramones-Motorhead-Slash-Velvet revolver-Blues traveler-Marillion-The yo yos-Tyla-The Quireboys-Van Halen-Rory Galagher-Joe Satriani-Rancid-Greenday-Faster pussycat-The Trobbs-Joey Ramone-Dee Dee Ramone-Richmond sluts-The yayhoos-Neil Young-Pearl jam-HIM-Buckcherry-Josh Todd-Blink 182-Gluecifer-Nashville pussy-Murderdolls-Soho roses-Sixx-am-Volbeat-Tank-New york dolls-La guns-Within temptation-Dr feelgood-Motley crue-og mange mange flere.

En liste vil tage lang til at lave så er der noget du leder efter så har jeg det måske.

Smid en besked så skal jeg se om jeg kan hjælpe.

Redigeret af helljohn - 19-November-2014 kl. 16:17
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 09:54
U P S Wink

Redigeret af Sploink - 02-November-2014 kl. 13:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Digitaliseret. Rippet og gemt det? Så må du ikke beholde kopien og sælge det

Dem jeg sælger er ikke rippet der beholder jeg de ca 750 org titler.

Sælger kun det jeg ikke hører eller har i et andet format (SACD vinyl blu spec osv)

Har rigtigt mange dubleter og er ved at drukne i musik i alle formater fra 30 års samlen :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 10:18

Du må gerne rippe CD'er du har købt og betalt, beholde den rippede FLAC-fil - eller hvad det nu er gemt i - og så sælge de fysiske CD'er igen!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du må gerne rippe CD'er du har købt og betalt, beholde den rippede FLAC-fil - eller hvad det nu er gemt i - og så sælge de fysiske CD'er igen!

M.v.h.

Gemmer den musik jeg hører i FLAC og hører den via min Olive når jeg laver andet men foretrækker det fysiske medie når der skal lyttes :)
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 12:55

Jo, det må han faktisk godt.

Undersøg lige sagerne inden du udtaler dig.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 13:17
Ja det kan jeg godt se. Fik læst mere op omkring det Smile   Retter det til deroppe
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 13:54
Lovgivningen på dette område er, i mine øjne, utrolig svær at blive klog på.
Meget af tolkningen afhænger af ens moral.

Hvis jeg skal støve min glorie af, så vil jeg sige at kopierne bliver piratkopier når du sælger din fysiske kopi, og dermed brugsretten til musikken.
Hvis du efterfølgende skal bevise at din kopi er fra et medie du på et tidspunkt har ejet, så skal alle dine bonner på dine køb gemmes.

Men hvis man tager paragraffen ord for ord kan man ikke direkte sige at det er ulovligt.....

Redigeret af Jever - 02-November-2014 kl. 13:55
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Lovgivningen på dette område er, i mine øjne, utrolig svær at blive klog på.
Meget af tolkningen afhænger af ens moral.

Hvis jeg skal støve min glorie af, så vil jeg sige at kopierne bliver piratkopier når du sælger din fysiske kopi, og dermed brugsretten til musikken.
Hvis du efterfølgende skal bevise at din kopi er fra et medie du på et tidspunkt har ejet, så skal alle dine bonner på dine køb gemmes.

Men hvis man tager paragraffen ord for ord kan man ikke direkte sige at det er ulovligt.....

Nej, det er nemlig ikke ulovligt. Om det er moralsk den ene eller anden vej kigger jura ikke på.

I mine øjne gør denne lovgivning det umuligt at dømme nogen for besiddelse af piratkopier, så længe musikken ligger på en harddisk og ikke er gjort tilgængelig for andre.

Og sorry for OT, tilbage på sporet...

Redigeret af Rolf Lemmike - 02-November-2014 kl. 14:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 17:04
Opdateret med navne på nogle af de kunstere jeg har men der er mange flere der ikke er nævnt :)
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 22:54
Har du noget med Dead Kennedys og Marillion? Hvad er der på listen med Mike Oldfield og The Clash?
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 23:19
hej ja har marilion og mike oldfield er tubular bells the clash er the clash fra gold cd serien ikke nem at finde har også dk fresh fruit for men den vil jeg ikke af med Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu