|
Bedre stereo lyd i surround setup. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
larsen469 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-August-2013 Sted: Nyk.f Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 16:36 |
Hej alle
![]() Er på jagt efter yderligere løft på min stereo lyd i mit surround setup. I den forbindelse tænkte jeg på om en effektforstærkere bestående af 2 stk Vincent SP T-100, ville give det samme gode stereo resultat som at koble en stereoforstærker på (vincent sv 237)..? Det skal sættes sammen med integra dtr 80.3 Receiver, samt elac fs 407 Front ht. plus det løse..;) Mvh Rene`
|
|
Vincent sa- t7, Vincent sp 331 mk, oppo 105, Sony KD55XE93,Apple tv 3
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe jeg har været i samme sko som dig med min integra dtr-80.3
Det hjalp meget med audyssey pro, der efter prøvet jeg men en løs dac. Nemlig en NAD M51 som hjalp lidt men ikke nok til jeg gad bruge de penge på det. Det eneste sted hvor der faktisk har været meget stor forskel det var da jeg lånte en NAD m2 stereo forstærker hjem og satte den til pre-out og gik ind i indstillinger og satte volumen på den til fixed så den virket som en ren effekt. Se det var kraftedeme et dejligt løft i stereo oplevelsen. Har jagtet sådan en lige siden. Hvad har du af højtaler enlig? |
|
![]() |
|
larsen469 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-August-2013 Sted: Nyk.f Status: Offline Point: 45 |
Min er også audyssey pro kalibreret.
Har front elac fs 407, center; Elac cc 241 opgraderet m jet 5 tweeter, bag:Elac WS 1235, samt sub: velodyne dd12+.
|
|
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Har lavet en liste over stereo forstærkere der har HT bypass, link i min signatur.
|
|
![]() |
|
I know...men spørgsmålet var om effektforstærker er ligeså god løsning stereomæssigt som at koble integreret forstærker på...
![]() |
|
|
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Fordelen ved en integreret forstærker med HT-bypass, er at du kører uden om forforstærkerdelen i surroundreceiveren, når du lytter til stereo. Altså du kobler dine stereo komponenter direkte til den integrerede forstærker. Så ren effektforstærker, vil næppe give det løft du er på jagt efter, i forhold til en god integreret forstærker.
|
|
![]() |
|
Fandt lige sådan en her: http://www.roe-hifi.de/en/loudspeaker/switch/Dynavox-AMP-S-amplifier-switch-black.html.
Kunne det være en god løsning til kombinationen surroundreceiver + integreret stereo forstærker (Uden ht input) ?
|
|
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Ud fra beskrivelse af den boks kan den godt bruges. Men Max 200W.
Har haft både integreret med HT bypass, effekt og forforstærker+effekt efter min Onkyo 875. Må indrømme at den mindste forbedring i stereo var i en ren effekt efter Onkyo. Selvom om den Kører direct laver den noget om i stereo signalet som ikke lyder rigtigt i mine ører. |
|
![]() |
|
hw1270 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Nogen der har fundet en surroundreceiver der lyder got - på linie med high-end stereogrej?
Det kunne være Integra, high-end Marantz eller måske Pioneer eller nogle af de engelske så som Audiolab. |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
sunfire tgr-3
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
hw1270 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Det er da vist en gammel sag. Jeg er nok ude efter noget der som minimum understøtter hdmi.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Arcam laver nogle virkelig potente recivere... Ligeledes primare.. Har dog ikke hørt de nye klasse d versioner, men som udgangspunkt lyder arcam rigtig godt!
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |