recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger ekspert råd:-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger ekspert råd:-)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger ekspert råd:-)
    Sendt: 03-November-2014 kl. 08:29
Hej Eksperter

Jeg står og vil bygge mig en lille hjemmebio, og har derfor nogle spg, som jeg håber eksperterne kan hjælpe mig med. Rummet er ca 28 kvm

Følgende er mit setup:

Højtalere front, center MKsound MP150 matchende bag s150t (har dem)
SW er på vej, men regner med MKsound x12´er

Mit spg er vedr Reciever.

Jeg har allerede 3 Nye Cambridge Azure 651w effectforstærkere, og hvad er så at fortrækker, hvad er bedst???

En ny receiver som f.eks Onkyo 1030, Pioneer sc lx87 etc (Vil have THX Ultra2) og sælge mine 3 Cambridge

Eller

En ny Pre-amp Thx ultra2 og mine 3 Cambridge (1 front, 1 center, 1 bag)

Ved at Cambridge ikke er THx godkendt, men de er reelle watt, 11 kg stk, og jeg forstiller mig at de giver en renere/bedre/klare lyd med mere power I reserver end 1 receiver?

Men hvad ved jeg:-) så søger jeres ekspertise:-)

Tak på forhånd

Michael
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 11:17
Fortsæt med dine effekttrin, du finder alligevel ikke en reciever der gør det lige så godt.

Ps. Ultra 2 fortæller bare hvor stort et rum den kan opnå reference niveau i (med højtalere der har den følsomhed thx foreskriver) det fortæller indet on kvallitet.
Udstyr der ikke er thx certificeret kan sagtens være af bedre kvallitet end udstyr der er.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 11:26
Hej E100

Tak for det, lige hvad jeg ville høre, er glad for mine Cambridge og vil helst beholde disse:-)
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 15:12
Når du først har haft effekttrin, er det der er plads og budget til i en reciever, som at prygle en våd gris..
Find en reciever eller processor der har de funktioner du skal bruge og så på med effekttrinnene
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 12:16
klasse tak igen.....så prygles den våde gris snart hahaha:-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu