recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med aliexpress
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med aliexpress

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med aliexpress
    Sendt: 05-November-2014 kl. 18:57
Hej
Nogle her der har erfaring med aliexpress?
http://www.aliexpress.com/

Redigeret af svsommer - 05-November-2014 kl. 18:59
Mvh
Svsommer
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 19:04
Ja, har handlet der flere gange uden problemer.

Der er selvfølgelig altid en risiko for at Skat snupper forsendelsen og kræver deres bid af kagen Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Ja, har handlet der flere gange uden problemer.

Der er selvfølgelig altid en risiko for at Skat snupper forsendelsen og kræver deres bid af kagen Smile

jo men det med skat er en sag men hvad med købers sikkerhed
bliver der benyttet paypal?
Mvh
Svsommer
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 19:15
De bruger PayPal. Har aldrig oplevet problemer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 19:31
Mvh
Svsommer
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 19:48
aliexpress er en platform - som ebay - ikke en enkelt forhandler. Så selvfølgelig kan der være brodne kar der, men det kan det også på ebay. Jeg har handlet der nogle gange uden problemer.

Men jeg har fornylig læst en artikel hvor der stod at at det faktisk ikke er hvem som helst der står bag. Det er et kæmpe kinesisk selskab.
De driver både alibaba (B2B) og aliexpress.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">aliexpress er en platform - som ebay - ikke en enkelt forhandler. Så selvfølgelig kan der være brodne kar der, men det kan det også på ebay. Jeg har handlet der nogle gange uden problemer.</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">Men jeg har fornylig læst en artikel hvor der stod at at det faktisk ikke er hvem som helst der står bag. Det er et kæmpe kinesisk selskab.</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px; : rgb250, 250, 250;">De driver både alibaba (B2B) og aliexpress.</span>

det undre mig bare at der ikke står noget om paypal og når du så ser ebayer det mere positivt.
Mvh
Svsommer
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 19:58
Handler rigtigt meget på Aliexpress og er ikke blevet taget i tolden en eneste gang. Det er nok bare held, men jeg tror ikke der bliver kigget meget på de ting, der bare bliver sendt som et alm. brev m. kvittering.

Man kan komme ud for at ting ikke ankommer, men så får man pengene igen. Ud af 100 køb, er der måske 3 af dem der ikke er ankommet og 2 der har været defekte.

Nu ved jeg ikke hvad du vil købe der, men man skal ikke bare købe alt, for meget af det er rent ud sagt billigt skrammel.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 20:30
Hvorfor spørger du om paypal. Paypal er ejet af ebay, og derfor tilbyder de - hvis man handler på ebay - det de kalder "buyers protection" som en ekstra sikkerhed. Men det er kun kombinationen ebay/paypal. Hvis du handler andre steder end ebay og betaler med paypal er du faktisk dårligere stillet end hvis du betaler med visa direkte. Der er der flere sager der har vist.
Så vidt jeg husker betaler du med visa på aliexpress, men de tilbyder også noget der hedder "buyers protection" med garanti om at du får pengene tilbage.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvorfor spørger du om paypal. Paypal er ejet af ebay, og derfor tilbyder de - hvis man handler på ebay - det de kalder "buyers protection" som en ekstra sikkerhed. Men det er kun kombinationen ebay/paypal. Hvis du handler andre steder end ebay og betaler med paypal er du faktisk dårligere stillet end hvis du betaler med visa direkte. Der er der flere sager der har vist.
Så vidt jeg husker betaler du med visa på aliexpress, men de tilbyder også noget der hedder "buyers protection" med garanti om at du får pengene tilbage.

jamen så blev jeg det klogere
Mvh
Svsommer
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 21:34
Har handlet der mange gange.

Ingen problemer.
Til top
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 19:03
De gange jeg har handlet på aliexpress, har det foregået på den måde, jeg har betalt med visa kort med det samme, men skal først frigiver betalingen når man har modtaget varen og derfor har man mulighed for at tjekke alt er i orden.
Har været ude for at en sælger ikke sendte varen til tiden og jeg kunne så cancle ordren og fik så mine penge tilbage uden problemer.
Men kig altid efter sælgere der har solgt en del varer og fået gode anmeldelser, for der er rigtig mange som virker meget useriøse ang. priser osv..

/Jesper
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu