|
Erfaring med aliexpress |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
svsommer
Guld medlem Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-November-2014 kl. 18:57 |
Hej
Nogle her der har erfaring med aliexpress? http://www.aliexpress.com/ Redigeret af svsommer - 05-November-2014 kl. 18:59 |
|
Mvh
Svsommer |
|
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, har handlet der flere gange uden problemer.
Der er selvfølgelig altid en risiko for at Skat snupper forsendelsen og kræver deres bid af kagen
|
|
svsommer
Funktioner
Tak(0)
|
jo men det med skat er en sag men hvad med købers sikkerhed bliver der benyttet paypal? |
|
Mvh
Svsommer |
|
claus64
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
Funktioner
Tak(0)
|
De bruger PayPal. Har aldrig oplevet problemer
|
|
svsommer
Funktioner
Tak(0)
|
Mvh
Svsommer |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
aliexpress er en platform - som ebay - ikke en enkelt forhandler. Så selvfølgelig kan der være brodne kar der, men det kan det også på ebay. Jeg har handlet der nogle gange uden problemer.
Men jeg har fornylig læst en artikel hvor der stod at at det faktisk ikke er hvem som helst der står bag. Det er et kæmpe kinesisk selskab. De driver både alibaba (B2B) og aliexpress.
|
|
|
|
svsommer
Funktioner
Tak(0)
|
det undre mig bare at der ikke står noget om paypal og når du så ser ebayer det mere positivt. |
|
Mvh
Svsommer |
|
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Funktioner
Tak(0)
|
Handler rigtigt meget på Aliexpress og er ikke blevet taget i tolden en eneste gang. Det er nok bare held, men jeg tror ikke der bliver kigget meget på de ting, der bare bliver sendt som et alm. brev m. kvittering.
Man kan komme ud for at ting ikke ankommer, men så får man pengene igen. Ud af 100 køb, er der måske 3 af dem der ikke er ankommet og 2 der har været defekte. Nu ved jeg ikke hvad du vil købe der, men man skal ikke bare købe alt, for meget af det er rent ud sagt billigt skrammel. |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor spørger du om paypal. Paypal er ejet af ebay, og derfor tilbyder de - hvis man handler på ebay - det de kalder "buyers protection" som en ekstra sikkerhed. Men det er kun kombinationen ebay/paypal. Hvis du handler andre steder end ebay og betaler med paypal er du faktisk dårligere stillet end hvis du betaler med visa direkte. Der er der flere sager der har vist.
Så vidt jeg husker betaler du med visa på aliexpress, men de tilbyder også noget der hedder "buyers protection" med garanti om at du får pengene tilbage.
|
|
|
|
svsommer
Funktioner
Tak(0)
|
jamen så blev jeg det klogere |
|
Mvh
Svsommer |
|
therazz
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har handlet der mange gange.
Ingen problemer. |
|
jsc99dk
Bruger Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
Funktioner
Tak(0)
|
De gange jeg har handlet på aliexpress, har det foregået på den måde, jeg har betalt med visa kort med det samme, men skal først frigiver betalingen når man har modtaget varen og derfor har man mulighed for at tjekke alt er i orden.
Har været ude for at en sælger ikke sendte varen til tiden og jeg kunne så cancle ordren og fik så mine penge tilbage uden problemer. Men kig altid efter sælgere der har solgt en del varer og fået gode anmeldelser, for der er rigtig mange som virker meget useriøse ang. priser osv.. /Jesper
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |