|
Nyt tv 55"-65" |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-November-2014 kl. 20:39 |
Hej
Jeg er ved at se mig om efter et nyt tv. Har før overvejet projektor, men tror hellere jeg vil gå efter et stort tv. Hvad ville i købe hvis i havde omkring 15000,- Har selv kigget på disse, men ved ikke om der er noget ved dem, og det kan sagtens være der er andre der er bedre til prisen. http://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Start?products=TX60AS650E@store-elgigantenDK|65UB950V@store-elgigantenDK|65LA965W@store-elgigantenDK Mvh. Lasse |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eneste problem med viste TV er i mine øjne er, at den har IPS panel. Men det er jo smag og behag. Smut ud og kig på den, men under de rigtige vilkår (billedindstillinger og lys m.v.), og medbring gerne en BD som du ved giver et godt billede
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Hvilket tv til omkring 15000,- ville du gå efter?
Jeg skal ud og kigge osv. |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
tbj2803 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2008 Status: Offline Point: 76 |
Jeg har netop fået et 60" samsung 7-serie ind ad døren. Kan kun anbefales. Billedkvaliteten er super lækker og smartdelen fungere godt. Den har et VA panel (som hother hentyder til er et plus modsat IPS)
Har været på tilbud ved elgiganten til 12k i to uger men koster nu 13800 http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE60H7005XXE/samsung-60-3d-smart-led-tv-ue60h7005 Fåes pt til 10k i 55" |
|
![]() |
|
Ville det være dumt ikke at købe UHD?
|
|
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Lad mig sige det på den måde, at da jeg fik ISF kalibreret mit Pana AX800 sagde den pågældende efter at have set mit billede, at han herefter kun ville anbefale 4K TV. Der er selvfølgelig nogen der siger "Jamen der er jo ikke noget 4K video materiale tilgængeligt". Jo lidt er der - men for lidt. Man kan hente noget via Netflix 4K, man kan være heldig at få noget materiale fra sin forhandler, downloade fra nettet osv. Det man så skal huske i al den pluddersnak er jo, at et 4K TV viser 2K materiale mindst lige så godt som de almindelige TV. Og når der kommer mere 4K materiale tilgængeligt, så kan du se det. Og 4K video er bare utroligt flot hvis optagelsen er god
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Det er det jeg mener, altså, at man måske ligeså godt kan købe et 4K når nu man er i gang.
Kunne disse være et bud også http://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/uhd-4k-tv/tx-55ax630e.htm http://www.sony.dk/electronics/fjernsyn/x8500b-series/specifications Er der andre jeg burde kigge på? |
|
|
|
![]() |
|
Jeg har aldrig set det nævnte Panasonic, men efter hvad jeg ved, så har det ikke HEVC som betyder at det f.eks. ikke kan benyttes til Netflix 4K, og du vil formentlig også få problemer med den kommende Blu-Ray standard. TV´et ville ikke kunne firmare opdateres vedr. HEVC. Så jeg ville gå efter det nævnte Sony TV, som så vidt jeg ved, opfylder alle kendte krav omkring visning af 4K. Pyha - det er jo snart en hel videnskab at vælge tV
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Det er nemlig vildt svært, for ville rigtig gerne have et Panasonic da jeg har et plasma nu, men der er sker meget på de otte år der er gået siden jeg købte.
Er der nogle der kender til Sony-skærmen? Eller et andet? |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Har ikke set pågældende Sony, men generelt får du en fin billedkvalitet hos Sony, ligesom de har en fremragende LAV fejlprocent. M.v.h. |
|
![]() |
|
Jeg har til gengæld set Sony TV´et. Fornuftig byggekvalitet, rigtigt godt billede. Anmeldelserne siger at det ikke helt har samme sortniveau som storebror 9005, men jeg synes nu at det så ret okay ud med det video materiale der blev vist
|
|
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Husk at 4K tv har større inputlag. Det skyldes behovet for opskalering fra lavere opløsninger. Det burde ikke være et issue med mindre du også spiller. Så vil jeg i alt fald lige undersøge det inden jeg køber.
/Ehlz |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |