|
SlingBox død igen |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-November-2014 kl. 12:00 |
Ærgeligt - min Slingbox ProHD er nu stået af. 2 år og 3 mdr gammel.
Det samme skete med den forrige - efter 2½år gik den død på netværket. Har forsøgt diverse Reset muligheder. PWR lampen lyser - netværk lampen blinker svagt - og jeg kan ikke komme i kontakt med dyret. Har set på nettet at der er mange andre der har oplevet lignende problem - der er noget der står af i enheden... - ofte kort efter garantien udløber. Bruger den meget - og har købt app til både min iPhone og min iPad - og en løsning er selvfølgelig bare at købe en ny igen. Men er det nu det rigtige at gøre igen ? Findes der andet (og bedre) man kan investere i til opgaven ? Bruger Slingbox meget i udlandet bl.a. - så det med at benytte Yousee streaming og andet er ikke brugbart til det mener jeg. tak for input. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vist nok power supply der bliver træt (udtørrede elektrolytter?) Evt. køb 3. part bedre power supply, hvis det er der problem er. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
Tak Jørgen,
Jeg har målt strømforsyningen og den giver 5V - men jeg vil da lige checke med en anden om det hjælper. |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Husk at den skal måles under belastning, men det kan være jo også være støj fra strømforsyningen der skaber problemet. Det kan ikke måles uden scope.
Nu er verden heldigvis gået væk fra det Slingmedia kunne tilbyde. Fordi både min Slingbox Pro og min Pro-HD stod begge af med def. strømforsyning efter ca. 2 år. Det ligger helt fast, at jeg aldrig køber noget fra dem igen ;) , det er ren samsung om igen.
Redigeret af lks - 08-November-2014 kl. 19:46 |
|
![]() |
|
surt du har haft samme oplevelse som mig.. Ja det ligner sørme et forsøg på at indbygge en fejl i tingene så der opstår en defekt efter 2+ år. Så Slingbox er i "bad standing" - hvad er alternativet ? |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Alternativet her fra var Stofa Webtv og efterfølgende YouSee Play. Og for parabol ejere og fiber hedder det vel Waoo.tv CMore eller ViaPlay. Har storset ikke brugt min Slingbox Pro-HD de sidste 2 år pga webtv løsningerne. Så det var ingen katastrofe da den døde.
Hvis du har problemer med at streame Yousee fra udlandet er løsningen VPN. jeg rejser selv meget og jeg bruger bare min synology NAS som VPN server, men kunne også bruge min Asus router som VPN server.
Redigeret af lks - 08-November-2014 kl. 23:20 |
|
![]() |
|
Det var sørme strømforsyningen der var defekt.
Fandt en anden og nu spiller den bare igen. Fedt. Tak for input. IKS - jeg vil lige overveje det der med en VPN løsning og have den klar til næste gang den er gal. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |