recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology 214+ ingen forbindelse via Int
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology 214+ ingen forbindelse via Int

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology 214+ ingen forbindelse via Int
    Sendt: 09-November-2014 kl. 11:01
Hej

Efter en opdatering kan jeg ikke tilgå min Synology 214+ fra Internet eller mine apps.
Kan se den har givet mig en ny IP adresse end den jeg har åbnet porte til.

Har prøvet at åbne den port men det vil min router ikke. Den siger den har været brugt.
Så hvor kan jeg ændre IP adressen i Synology. 

Jesper
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 12:45
Få sat din NAS op med fast ip (eller statisk dhcp i routeren), så undgår du det i fremtiden.

Hvis din router brokker sig over at portene har været brugt, er det så ikke bare fordi du har glemt at fjerne de gamle port-forwarding regler?
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 13:41
Du skal i en webbrowser skrive den nuværende IP-adresse (fx 192.168.0.25). Log ind som administratior (typisk "admin" + dit kodeord) I "kontrolpanel" er der et punkt, der hedder "netværk". I underpunktet "netværksinterface" kan du ændre din LAN-oplysninger - altså bl.a. din IP-adresse. Sæt den til en fast IP-adresse, som ikke ligger i det område, din router uddeler automatisk til andre enheder.
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 14:43
Hej

Tak for hjælp. Så virker det hele igen. Men da lidt irretrende den ændrede det hele pga. en opdatering.

Jesper

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 16:04
Hvis du har sat dit netværk op med DHCP (uden faste ip-numre), så kan du i sagens natur ikke være utilfreds med at ip-nummeret for en enhed kan ændre sig...
Du kan angive en fast ip-adresse i NAS'ens opsætning eller du kan tildele den en fast adresse baseret på MAC-adressen i routerens opsætning.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 16:10
Hej

Rolig nu Smile. Det var jo lige det der var det mærkelige. Har fast IP og har aldrig været ude for dette. Har altid haft den samme IP adresse til min Synology. 

Men det var nok bare lige mig der skulle have en opfrisker i hvad det kunne være i indstillinger der skulle ændres.

Jesper

Redigeret af Packer - 12-November-2014 kl. 16:11
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 16:18
Helt rolig, men bliver dog lidt urolig, hvis du har et setup med fast ip-adresse, hvor ip-adressen alligevel ændrer sig - dét lyder ganske besynderligt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu