recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz 6006 vs yamaha a830
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz 6006 vs yamaha a830

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz 6006 vs yamaha a830
    Sendt: 09-November-2014 kl. 15:47
Jeg skal have min denon 2113 udskiftet og havde egentlig besluttet at det skulle være en aventage 830 der skulle ind istedet..
Imellemtiden er jeg stødt på en marantz 6006 som jeg kan få for 3000kr. 500 mindre end en spritny a830..
Jeg var rigtig glad for brugervenligheden på min denon. Savner dig lidt power når der spilles musik. Der har de andre her lidt mere power men uden tvivl en bedre komponentliste..
Så vidt jeg husker lå a830 i de der 6500kr ca fra nypris. Mens 6006 vist nok var 7500kr.

Egentlig kunne beholdt lide lyden i min denon og tænker at marantz, trods samme firma må være markant bedre omend ikke andet grundet prisen.
Som nævnt havde jeg tidligere en yamaha 1073, som jeg syntes havde en fed lyd til mine dali zensor.. Den skulle dog være identisk med yamaha a1020, som jo er nr større end a830.. Men håber at den dog kan lyde derhenad alligevel. (Er en årgang nyere (a830).

Hvordan vil i rangere de to en direkte duel?
Jeg søger ikke aå mange andre muligheder da jeg alligevel står over foran udskiftning, bør atmos rammer de mindre aventage modeller.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 22:57
1073 er ikke så stor som a10xx serien. Den er dog nok lige en tand kraftigere end den a830 der.
Angående Marantz 6006 kontra Yamaha a830, så vil jeg mene, at det er omtrent lige kraftige. Men eftersom Marantz 2014 modeller hedder xxx9, så må den 6006 jo være en 2011 model. Yamaha a830 er en 2013 model, så den er en del nyere, hvilket helt klart medfører en del nyere tiltag, som fx streaming og lignende. Så du skal i hvert fald først afgøre, om de har nogen betydning for dig.

Angående lyden, så er det jo svært, når du både har været vild med lyden i din gamle Yamaha og i din nuværende Denon. Jeg dog af personlig erfaring, at Yamaha og Dali er et virkelig godt match. Dali har jo en klang ovre i det lettere lyse, til tider lidt sterile. Der harmonerer Yamahas lidt varme lyd rigtig godt. Men det er personlig smag. Der skal nok finde mange, som mener noget andet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 23:04
Det skriger da bare på en solid effektblok, som du kan genbruge de næste mange år, sammen med skiftende surroundforstærkere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Imellemtiden er jeg stødt på en marantz 6006 som jeg kan få for 3000kr. 500 mindre end en spritny a830..

For god ordens skyld, så er det "kun" 300,- mindre, end RX-A830:
https://www.dustinhome.dk/product/5010756109/aventage-rx-a830

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 00:00
Og RX-A830 kostede over 7.000,- da den kom på markedet.

M.v.h.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 18:08
Jeg har haft A830 et par dage nu og jeg er meget imponeret. Jeg ved at jeg langt fra er den eneste der er hoppet på det tilbud på den A830 og nu forstår jeg hvorfor - du får EKSTREMT meget for pengene. Regulært røverkøb til de 3.299 kr. Nå ja og tre års garanti, selvom jeg har læst mig frem til at det er de færreste der får behov for dette. Wink

Redigeret af bony - 10-November-2014 kl. 18:09
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 20:28
Den marantz har airplay også. Dog ikke spotify connect.

Umiddelbart en stærkere forstærker dog. Min denon skal skrues ret meget op før der er guf på musikken, mens min gamle yamaha virkelig havde overskud.
Det gav en lækker muscular feeling;-). Så det vil jeg gerne igen..
Yamaha er langt flottere syntes jeg, men er nysgerrig på marantz.. Dog er prisen hævet 3500 nu, så med det in mente er yamaha min foretrukne..
Har fundet en yamaha a820 til lige over 2000kr og det syntes jeg lyder interessant. Forskellen på a820 & a830 er jo minimal..
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 20:56

Den marantz har airplay også. Dog ikke spotify connect.

Umiddelbart en stærkere forstærker dog. Min denon skal skrues ret meget op før der er guf på musikken, mens min gamle yamaha virkelig havde overskud.
Det gav en lækker muscular feeling;-). Så det vil jeg gerne igen..
Yamaha er langt flottere syntes jeg, men er nysgerrig på marantz.. Dog er prisen hævet 3500 nu, så med det in mente er yamaha min foretrukne..
Har fundet en yamaha a820 til lige over 2000kr og det syntes jeg lyder interessant. Forskellen på a820 & a830 er jo minimal..

Det er godt nok en god pris ja. Jeg kan heller ikke lige se nævneværdige forskelle, udover MHL, DC out og så opskalere A820'eren vist nok component. Det mener jeg ikke A830 kan..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 21:07
Ja MHL er nærmest det eneste jeg har kunnet læse mig til af forskel. Med tanke på jeg sandsynligvis udskifter næste år hvor ATMOS nok er mere udbredt og til at komme til for under 8000kr, syntes jeg A820 er et fint bud..
Det er dog brugt altså:)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 21:10
Njae og dog - a830 har spotify connect mig bekendt.. Det ville være lækkert, men ikke sikker på det er merprisen værd
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 23:06
Har 830 ikke også både UHD passthrough og opskallering. Det er dog uden HDCP 2.2, så ved ikke hvor meget forskel det reelt gør.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 23:39

Min denon skal skrues ret meget op før der er guf på musikken, mens min gamle yamaha virkelig havde overskud.

Fordi den gav højere lydtryk, uden at dreje så meget på volumenknappen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu