|
BD rips, surround og headset. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-November-2014 kl. 12:56 |
Hej alle sammen.
Jeg har følgende kørende. Media Portal på Windows 7 64 bit, med en Pioneer VSX-323-K Surround reciever via hdmi og herefter tv med hdmi. Alt spiller max med DD 5.1, DTS, DTS HD Master Audio og Dolby TRUE HD. Nu kunne jeg godt tænke mig at udvide systemet med et headset, pga. lamen når de små sover. Kravet er fungerende surround, god lyd og trådløst. Min ide var, at købe et trådløst sæt, der tilsluttes via en USB dongle. Måske sådan et her: Min forestilling vil så være, at man i Media Portal kunne skifte mellem de forskellige Audio Renders, og derigennem skifte mellem "lyd ud gennem hdmi" og lyd ud gennem USB. Er der nogen, der har en ide, om dette kan lade sig gøre ? Min anden ide, ville så være noget phono sæt tilsluttet recieveren. Men så får jeg vel ikke andet end stereo ? Så den holder jo ikke. |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lige bestilt sådan et sæt her
Det er noget dyrere end det du har i kikkerten, men til gengæld tager det alle HD lyd formaterne og har samtidig passthrough for 4K og 3D, så det skulle være forholdvis fremtidssikret. Ydermere har det fået rigtigt gode anmeldelser
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Hej Jesper.
Tak for svar. Ja det er helt rigtigt alt for dyrt for mig. Men tak for input |
|
|
![]() |
|
Har købt mig det Logitech G930, og er overordnet tilfreds. Lyden er rigtig god, og omgivende støj er pakket godt væk.
Har indtil videre kun haft det installeret på min Gamer PC, hvorpå jeg har kunnet få Surround lyd til at fungere i mp4 filer via Windows Media Player og Media Portal. På MKV, som er det format, som jeg har flest BD film liggende i, kan jeg kun få det til at virke via VLC. Formålet var ellers, at bruge Media Portal. Jeg vil snarest installere headsettet på min primære HTPC med Media Portal, og se om jeg kan få det til at fungere herpå. Ellers må jeg bide i det sure æble, og bruge VLC, når jeg skal se film med hørebøfferne på.
Redigeret af alyz - 11-November-2014 kl. 11:03 |
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Nu kan jeg se at du kører en Windows maskine, så hvorfor ikke Windows MCE med MediaBrowser Server og MediaBrowser Client, her vil du jo have mulighed for at skifte til USB lydenhed før du starter MediaBrowser op
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Jeg har engang kørt med WMC7, men har kørt Media portal i et par år, da det bare fungerer bedre i mit setup
|
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nu har du købt, og de er sikkert også super til formålet. Kender flere som har det til deres playstation hvor de er godt tilfredse med det. :)
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Nu har jeg så prøvet med mit HTPC, samme resultat som første computer. Media Portal vil ikke samarbejde med Logitech software, uanset hvilken indstilling jeg kan tænke mig til.
Det mærkelige er, at jeg kan sende DTS, Dolby Digital, DTS HD Master Audio, Dolby True HD osv osv til min reciever via HDMI, og det spiller bare. Men jeg kan ikke få Logitech's software til at forstå, at der kommer surround lyd fra Media Portal. Og VLC smider bare lyden ud også virker det. Satme underligt.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |