|
Receivers evne til billedbehandling |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-November-2014 kl. 20:50 |
Jeg har mig en af de gode gamle vt30 plasma skærme, hvor jeg egentlig altid uanset hvilken receiver der har været forbi, brugt tv's indstilling ift billedkalibrering.
Jeg har brugt en fra flatpanels.com. Og dermed altid deaktiveret disse features i mine receivere. Efter anskaffelse af ny receiver, tænker jeg på om receivere generelt har gode egenskaber her? Det er en a830 receiver jeg har købt mig. Bør man bruge dens video muligheder? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så vidt jeg husker, så laver Yamaha's billedchip korrekt billedbehandling. Så den kan med fordel benyttes. Men du må lige høre Otto helt konkret om A830. M.v.h. |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Ja, der er vel ingen grund til at have flere apparater til at "behandle" billedet, men du kan jo prøve dig frem og se hvad du sysnes bedst om.
Det er egentlig underligt at alle apparater der har med video at gøre, tilbyder at behandle signalet. Der vil ofte være tre apparater i kæden, som behandler signalet: BluRay, Receiver og TV? Ikke noget at sige til at folk i almindelighed står af overfor dette, og blot lader det hele køre på fabriksindstillinger. |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
mit vt30 har jeg kørt kalibreret fra dag 1 og aldrig brugt receivers eller andre enheders video muligheder og altid været 100% tilfreds med mit billede:-).
Men teknologien bringer jo som bekendt nyt med sig, så tænkte en receiver anno 2013, måske var bedre end et tv anno 2011:-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |