|
Int. forstærker og surr. forstærker. Mulighed? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-November-2014 kl. 19:26 |
Jeg ved godt at dette her er blevet spurgt efter mange gange på mange
forskellige måder. Men alligevel så har jeg ikke fundet et præcis svar.
Det drejer sig om at jeg har købt mig en Marantz 6500 Integreret stereo-forstærker. Den klarer stereoen fremragende. Så har jeg en Pioneer VSX 923K(der står 7.2 men jeg er sikker på at den er 5.1). Den klarer surrounden fint, MEN stereoen elendigt. Det kender alle til der har surround. Nå men hvilke muligheder er der, og jeg har ikke HT input eller anden avanceret indstilling når man skal lave en nem løsning til en integreret stereoforstærker og surround forstærkere? Marantz Int. Forstærker vil jeg have til at drive fronterne L+R alene uden om Vsx923K, og så også tage sig af AL stereolyd uanset hvor det kommer fra. Så hvordan får jeg koblet min surround-receiver ind, så den kan tage sig af surrounden? Går ud fra at den skal beregne/dekode surrounden, men samtidig også sende et signal videre til stereo-forstærkeren og så videre derfra, til mine 2 Fronter, så den kan kobles på surrounden og stå for at drive de 2 fronter alene . Men det er ikke så simpelt er det? Man kan ikke bare lave en tilslutning vha 2 kabler og et tryk på en knap vel? Jeg har en knap der hedder Source Direct men går ud fra at det bare handler om den interne Dac skal behandle signalet eller ej. Jeg er ikke så meget inde i effekt og præforstærker og det mere avancerede. Kender egentligt kun til stereoforstærker og surround. Dvs den forsimplede løsning til noobs :P. |
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg ser det har du 2 problemer.
1: Din receiver har ikke pre-out. 2: Din int. for. har ikke HT input. De 2 ting er nødvendige for en simpel løsning på dit problem. Uden har du umiddelbart kun en løsning, og det er at flytte kabler, alt efter hvad du skal lytte til. Men det er i mine øjne ikke en holdbar løsning. Den nemme løsning du er på jagt efter, tror jeg ikke findes. |
|
![]() |
|
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
Okay. At flytte kabler er ikke en holdbar løsning i længden men ikke desto mindre en løsning pt.
Hvordan kan jeg i det hele taget få det til at fungere pt, hvordan kan jeg koble min int. til min surroundforstærker? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Dit udstyr er ikke velegnet til det du vil. Du har brug for sådan en her
http://elektronik-lavpris.dk/p114561/BN206135_Dynavox_High-end_Højttaleromskifter/ Klaus |
|
![]() |
|
Den High-End højttaleromskifter hvad gør den præcis?
http://elektronik-lavpris.dk/p114561/BN206135_Dynavox_High-end_Højttaleromskifter/ Man kobler fronthøjttalerne til boxen og kobler så begge forstærkere på vha 2 par højttalerkabler, så alle højttalerkabler kører igennem boxen, men ingen lydkabler, dvs det er kun højttalerkabler man kan koble på boxen? Det kunne være en god løsning, til 800 kr ca på nettet incl bananstik feks. Men jeg ville meget gerne bruge både min stereo og surroundfortærker sammen når jeg lytter til surround, hvor stereoen så er effekt? Og det kan ikke bare lade sig gøre med mindre der er det rigtige stik dvs HT-Input feks eller andet der er integreret i surroundforstærkeren? Redigeret af isaac - 19-November-2014 kl. 13:26 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Det kan du ikke med dit nuværende udstyr! Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |