recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anskaffelse af NAS - skal kunne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anskaffelse af NAS - skal kunne

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anskaffelse af NAS - skal kunne
    Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 07:39
Hej.

Jeg har i øjeblikket en TDC Homedisk, som jeg har stor glæde af på mit Samsung SmartTV.

Pga. pladsmangel vil jeg anskaffe en NAS server der kan udbygges løbende.

Vil et andet fabrikat af NAS server som bliver tilkoblet min router, kunne ses på mit TV til afvikling af musik, billeder og film?

Hvis "Ja"   Hvad skal jeg være opmærksom på at en nyanskaffer NAS server kan for at det kommer til at virke ?

Minekrav til en NAS server er:

Spejling af diske.
Kan tilgåes udefra via ftp. ( skal også bruges til 4 IP kamera der anvendes til overvågning )
Skal være let at konfigurerer.
Samt hurtig respons tid.

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 08:42
Der er overordnet 2 religioner, Synology og Qnap. Jeg er selv tilhænger af synologys løsninger, det virker bare og er nemt at sætte op. Den kan alt det du har behov for og mere til. Skal du afvikle film skal du enten gøre det via DLNA i dit tv (evt. plex klient hvis dit tv understøtter det via SmartTV) Alternativt skal du have en standalone afspiller.
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 14:49
Hvis du vælger Synology, så kunne en stand alone afspiller f.eks. være en Apple TV, som er fuldt ud integreret i Synologys filmserver-software. Det bruger jeg selv og er stor tilhænger af.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2006
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 15:01

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 15:08
Jeg ved ikke om der er nogen TV som idag kan læse direkte på en NAS, og præsentere indholdet til afspilning. Det tvivler jeg på.

Umiddelbart er du nødt til at have en afspiller imellem. Alternativt kan du købe eksvis en Qnap 269L som du kan koble til dit tv via HDMI. QNAP NAS'et har indbygget medieserver som kan afspille indhold på dit TV.

Læs evt mere her http://www.qnap.com/en/index.php?sn=8254

Redigeret af Davidp - 12-November-2014 kl. 15:09
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Jeg ved ikke om der er nogen TV som idag kan læse direkte på en NAS, og præsentere indholdet til afspilning. Det tvivler jeg på.

[/DIV

Det kan nyere Samsung TV og sikkert også andre.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

[/DIV

Ok, kunne være at jeg skulle til at udskifte mit Pana VT30 så jeg kan komme med på noderne igen :)
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 15:50

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

[/DIV

Ok, kunne være at jeg skulle til at udskifte mit Pana VT30 så jeg kan komme med på noderne igen :)

Nu har jeg selv en medieafspiller (mede8er) mellem NAS og TV, men jeg har prøvet afspilleren i mit Samsung TV og den fungerer ganske udmærket, både med DVD, Bluray og 3D rip. Selv undertekster er der support for.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 17:32
Imponerende. Jeg venter stadig på at min Xbox One kommer til at understøtte undertekster, så jeg kan køre Plex klient på den. Lige nu er min Qnap NAS Plex server, og er nødt til at transcode alle film med undertekster da Xbox1 ikke understøtter det endnu. Imponerende at Microsoft er så langt bagud ift Samsung..
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 11:26
få dig en windows server istedet..
Har selv lige købt en NAS.. og gud hvor har jeg fortrudt det.

Opsætning, fleksiblitet og funktioner er en PC overlegen i forhold til NAS. 
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 12:13
Jeg har haft NAS i 2 år nu - kom fra et Mac Mini-mediecenter.

Jeg fortryder aldrig, at jeg skiftede. NAS-løsningen er i min verden computerløsningen overlegen, når det kommer til brugervenlighed.

Redigeret af Krjstoff - 13-November-2014 kl. 12:14
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Jeg har haft NAS i 2 år nu - kom fra et Mac Mini-mediecenter.

Jeg fortryder aldrig, at jeg skiftede. NAS-løsningen er i min verden computerløsningen overlegen, når det kommer til brugervenlighed.

kender ikke til Mac mini mediecenter, men fra windows til NAs er der stor forskel.
MAC er nok også mere låst end windows.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu