recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BD-F5500/EN - netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-F5500/EN - netflix

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HCarsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2013
Sted: Odder, DK
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HCarsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BD-F5500/EN - netflix
    Sendt: 08-November-2014 kl. 16:14
Hej alle

Jeg har købt mig en Samsung BD-F5500 i en ophørsbutik (så ingen returret). Den er købt til at bruge til NetFlix, men uanset hvordan jeg bladrer rundt i menuer mv. så er der ingen netflix app. Hvad gør jeg forkert... for jeg kan læse mig til at netflix skulle være der uden at gøre noget specielt.

Jeg har opgraderet til nyeste software. About skærmbilledet siger:

Modelkode: BD-F5500/ZF (kassen siger BD-F5500/EN)
Softwarever: BSP-F5500WWB-1019.2

Jeg kan se youtube, internet tv, flicker, facebook og et par andre men ingen netflix.

Nogen der kan hjælpe ?

Takker !
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 16:48
Ifølge linket her: https://da-dk.facebook.com/SamsungDanmark/posts/480908321943783, så kan den ikke tage Netflix, hvis den er sat op til Danmark. Men prøv at sætte den op til andet engelssproget land, US eller UK.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HCarsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 08:55
Den tråd du omtaler handler primært om ældre modeller kan jeg se. Først til sidst i tråden er der en som omtaler BD-F5500 (F-modellen). Han synes at have samme problem som mig. Jeg har prøvet alverdens sprog-indstillinger men det ændrer ikke på de apps der er installeret.

Nu har jeg skrevet til Samsung. Det virker underligt at nogle F5500 kan og andre kan ikke.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 10:26
Har du været inde i Smarthubfunktionen?
Herinde finder du ved at bladre samtlige Samsungs apps. En af disse er netflix.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HCarsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 10:33
Tak for dit svar... jeg ved dog ikke helt hvad du mener med...

>>Har du været inde i Smarthubfunktionen? 

Hvor går jeg "ind" henne ? kan du forklare for "dummies" :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 11:01
Jeg har desværre en anden model, så tag mine svar som et forsøg på at hjælpe dig. Tilsyneladende findes Smarthubfunktionen ikke på din model.

Jeg har downloadet din brugsanvisning på dansk. Den finder du her, hvis du ikke har den.
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-F5500/XE
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HCarsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 11:38
Hej Bent

Ja, jeg googlede også lige "smart hub" og kan godt se at det vist ikke lige er understøttet af min box desværre. Den danske manual nævner ikke netflix med et ord.

Det underlige er at hvis jeg googler modelnavnet + netflix så får jeg denne her:
http://www.samsung.com/ie/consumer/tv-audio-video/blu-ray-players/blu-ray-players/BD-F5500/XU
hvor netflix specifikt er nævnt som en "native app".
XU modellen kan vel for dælan ikke være så forskellig fra XE ??
Jeg kan jo prøve at indlæse XU modellens firmware (som har samme versionsnummer som min).

Jeg har også skrevet til Samsung DK for et par dage siden, så må vi se hvad de svarer. Ellers ryger den på dba.dk som en standard BD afspiller til 300 kr. :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 11:45
Efter hvad jeg kan se i din manual til Samsung BD-F5500/EN er det en bd live som du skal interessere dig for. Man kan hertil købe en bd live disk som du blot sætter ind i din maskine. Så kan du streame fx netflix

Redigeret af bentpetersson - 11-November-2014 kl. 11:45
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HCarsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 11:49
Firmware'n til XE modellen er binært ens med firmware'n til min XE :(

Jeg må erkende at jeg er blevet "snydt" :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 17:26
Jeg forstår ikke at du føler dig snydt. Forklar.
Som nævnt er det funktionen BD live, som du skal interessere dig for og herefter anskaffelse af den BD livedisk der kræves. Så vidt jeg forstår.

Redigeret af bentpetersson - 11-November-2014 kl. 17:33
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HCarsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 17:39
Jeg skrev "snydt" i citationstegn fordi jeg føler mig en smule snydt, men ikke rigtig kan påberåbe mig andet end at det er min egen skyld. Jeg havde ikke undersøgt godt nok om den havde indbygget (utvetydigt) netflix.

Jeg kan ikke rigtig finde nogen steder hvor jeg kan få en BD live disk ?

Samsung har svaret. De har sendt mig en vejledning til en TV skærm som også hedder F5500 :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 17:46
Ja, jeg kender jo ikke din enhed. Jeg googler jo kun. Det kan du jo også.
Få nu fat i manualen. Jeg gav dig link adressen.

Så ringer du til Netflix. De er enormt hurtige at få fat i.

På deres side skrives: Den disk, jeg fik fra Netflix, prøver at installere software på min computer.

Dvd- og Blu-ray-diske kan kræve tredjepartssoftware, for at diskfunktionerne kan fungere korrekt. For eksempel bruger nogle dvd-udgivelser InterActual Player, som giver dvd-producenter i stand til at blande dvd-video, menuer og interaktivt indhold, der kan præsenteres som bonusmateriale på disken og online. Nogle Blu-ray-diske understøtter også en funktion ved navn BD-Live, som er en standard for Blu-ray-afspillere, der bruger din internetforbindelser og giver dig mulighed for at hente yderligere indhold.

Optiske drev på en computer skal eventuelt have installeret Digital Rights Management-nøgler (kopibeskyttelse) eller yderligere kodeks (komprimeringsdekodere) for at muliggøre diskafspilning.

Hvis du har spørgsmål til denne software, eller hvis din diskafspiller eller computer ikke længere fungerer korrekt, efter at softwaren er blevet installeret, skal du kontakte enhedens eller computerens producent.

Redigeret af bentpetersson - 11-November-2014 kl. 17:47
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu