recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win8

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Win8
    Sendt: 15-November-2014 kl. 15:43
Hmm
Er det kun hos mig den genstarter blåskærm og opdater som den vil
hvor er jeg PiS
Mvh
Svsommer
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 15:49
Ja kun hos dig Wink

( skrevet på en win8 pc )
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Ja kun hos dig Wink

( skrevet på en win8 pc )

nå så hvorfor gør den det så


Redigeret af svsommer - 15-November-2014 kl. 15:54
Mvh
Svsommer
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 15:59
Det nemme og korte svar:   Måske defekt PC

Vil gerne hjælpe med gode råd,  men du må meget gerne komme med bedre beskrivelser af problemerne.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det nemme og korte svar:   Måske defekt PC

Vil gerne hjælpe med gode råd,  men du må meget gerne komme med bedre beskrivelser af problemerne.

det er somom den selv instaler opdateringer.
ja blå skærm ikke som når den gamle xp viste defekt hardware.
den siger installer eller opdater og andre gange spørg den om jeg vil opdater til win 8,1
og nu skal jeg indtaste mit Hotmail pass hver gang
Mvh
Svsommer
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 16:45
Du kan jo selv bestemme om den automatisk skal hente og installere.
Gå ind under "Windows update" og her har du følgende muligheder:
- Installer opdateringer automatisk
- Download, men vælg om de skal opdateres
- Søg, men lad mig vælg om de skal downloades og installeres
- Søg aldrig efter opdateringer.

Default er den første og den kan du så bare ændre - så skal du bare selv starte de op for at checke en gang imellem.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 16:48
Det med at skrive mailadresse og passwordet ved hver computerstart, kan du slippe af med, ved at smide musemarkøren ned i højre hjørne, eller op i øverste højre hjørne. I den "lap", som kommer frem, klikker du på Søg. Skriv så netplwiz i søgefeltet. Fjern flluebenet ud for "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren. klik OK og genstart maskinen...
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Du kan jo selv bestemme om den automatisk skal hente og installere.
Gå ind under "Windows update" og her har du følgende muligheder:
- Installer opdateringer automatisk
- Download, men vælg om de skal opdateres
- Søg, men lad mig vælg om de skal downloades og installeres
- Søg aldrig efter opdateringer.

Default er den første og den kan du så bare ændre - så skal du bare selv starte de op for at checke en gang imellem.

Som jeg læser problemet, ser det ud som om, der køres Windows 8, som den så tilsyneladende vil opdatere til Windows 8.1, men at den ikke kan gøre dette - der har vist før været problemer med at opdatere Windows 8-PC'er til 8.1? 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:


Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Du kan jo selv bestemme om den automatisk skal hente og installere.
Gå ind under "Windows update" og her har du følgende muligheder:
- Installer opdateringer automatisk
- Download, men vælg om de skal opdateres
- Søg, men lad mig vælg om de skal downloades og installeres
- Søg aldrig efter opdateringer.

Default er den første og den kan du så bare ændre - så skal du bare selv starte de op for at checke en gang imellem.




Som jeg læser problemet, ser det ud som om, der køres Windows 8, som den så tilsyneladende vil opdatere til Windows 8.1, men at den ikke kan gøre dette - der har vist før været problemer med at opdatere Windows 8-PC'er til 8.1? 


Jep!

Sæt PC'en op til,mat den gerne må hente opdateringer, men at du selv vælger, om de skal installeres. Når de så er hentet, så vælg og installer 3-4 stykker ad gangen. Når alle - pånær Win 8.1 - er installeret, så prøver du at køre Win 8.1 opdateringen.

M.v.h.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 11:36
Netop, det kan være en fordel at tage nogle af de der opdateringer som har flere versioner i steps (f.eks. Net Framework). Jeg har selv oplevet på tidligere windows versioner at de fejlede indtil man manuelt tog lidt af gangen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 20:36
Jeg har ikke været ude i at skulle køre opdateringerne på i små omgange.

Vi har en del windows maskiner på arbejdet som er win 8 opgraderinger fra tidligere windows versioner. Det foregår altid ved at jeg installeret en frisk windows 8 og smider en enkelt opdatering på og den gør det muligt at smide windows 8.1 opgradering direkte på.
Herefter kan win 8.1 blive opdateret.

At smide opdateringer på win8 inden en opgradering til win 8.1 er spild af tid, da det er et helt nyt OS og ikke bare en opdate som smides på.
Det svarer lidt til at køre alle opdateringer på sin Windows Vista, inden at den skiftes ud med en Windows 8.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 16:03
Kom Windows 8.1 da ikke som en alm. opdatering til dem, som havde købt Windows 8??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu