|
Samsung UE40H6200 parallel import? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Onaj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2014 kl. 11:23 |
Hej et spørgsmål om
"Køb af måske parallel import og måske ikke Dansk "klargjort" tv." Overvejede at købe det 40" som elgigante har på forsiden i denne uge (UE40H4205XXE) til 2999kr. men det kører kun 50mhz. Så faldt jeg over nedenstående tilbud som giver mig 100mhz, men det er jo nok parallel importeret, men næsten 2500kr billigere end et tilsvarende fra elgigante, såeh øh.. Vil jeg mangle noget i forhold til et købt hos elgigante.dk ? Yousee, kanalsøgninger, Dansk sprog, TekstTV eller sådan noget.. Samsung UE40H6200 (computersalg.dk) (Det jeg kalder tilsvarende..) På forhånd tak. Redigeret af Onaj - 18-November-2014 kl. 11:24 |
|
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales. Reklame off: |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der kan være forskelle i forhold til Nordic standarden. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Nej, det er MEGET tvivlsomt! M.v.h. |
|
![]() |
|
Onaj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
En smule forvirret...
Ved parallel import: 1. Nordic Standard ikke virker. 2. Ikke er der. 3. Ikke sidste nye..? Jeg har kigget i menuerne på sådanne Samsung modeller og de ser ret "EU agtige ud" hvor man ville forvente at den kan skiftes frit mellem Tysklad, Polen, Sverige, m.f. samt Danmark... hvorefter den henter de lokaliserede informationer frem (eller downloader) fra lager. |
|
Reklame on:
|
![]() |
|
Nå der røg det gode "tilbud" af Computersalg.dk...
Er faldet over et bedre bud. Og har egentligt kun et krav, pyt være med teksttv er dansk, menuer osv. Bare jeg kan finde Yousee kanalerne via DVB-C, men kan jeg forvente det? http://www.lyd-billed.dk/produkter/tv/lcd-led_tv/panasonic_tx-40as640e.htm http://www.pricerunner.dk/pl/2-2967640/TV/Panasonic-Viera-TX-40AS640E-Sammenlign-Priser Muligvis fra Frankrig. Redigeret af Onaj - 18-November-2014 kl. 14:57 |
|
Reklame on:
|
![]() |
|
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 240 |
Hvis der er DVB-C-tuner i, kan du bruge det til Yousee. Muligheden for at vælge Yousee, når du indstiller kanalerne er væk, men på deres hjemmeside kan du finde links til, hvordan du skal indstille det, når du søger. Det havde jeg et par problemer med, da jeg for nogle år siden købte et parallel-importeret TV. Derefter fungerer det problemløst, og du kan også uden problemer købe et Yousee-kort og benytte det.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
Jeg ville på intet tidspunkt købe et tv med hverken 50 eller 100 milliHertz billedopløsning. Det er et nyt billede for hvert tyvende eller tiende sekund. Det bliver noget af en hakkende film. Klaus |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Jeg læste et sted at nye Samsung som ikke er til det danske marked ikke vil virke i DK. Hvad der så ikke virker ved jeg ikke.
Men for en del år siden købte vi et Samsung TV til sønnen og her sloges jeg en del med Samsungs gamle kendte problem: Der kunne ikke sorteres kanaler på de digitale kanaler på DVB-C. Her fandt jeg ud af, at man kunne komme ind i en Service Menu på Samsung, hvor man kunne angive om det var en tysk model eller Nordisk model. (Satte man TV'et til den tysel model, så kunne man lige pludselig sorterer kanalerne). Om man stadig kan ændre modellen i service meneuen ved jeg ikke. |
|
![]() |
|
Tak for de gode svar :)
Jeg tror jeg vil forsøge at købe Panasonic modellen, 3600kr er vis meget godt givet ud til et soveværelses TV. Nogen der ved om man kan komme i "service menu" på disse også? @PerW. Der jo helt sort at Samsung slår den slags fra, men mon ikke det er noget Yousee(TDC) har bedt dem om, netop dette idioti ser ud til at følge netop TDCs løsninger. Deres "reklame" kanal rykker jo stille og roligt længere og længere op i kanallisten ;-) Det vare sikkert ikke længe inden vi helt dumper Yousee anyhow, vi ser mest de Danske kanaler og slet ikke kanaler der afbryder udsendelserne med reklamer! Om nødvendigt så optager vi, så vi kan spole forbi den megen spildtid og sindssygt irriterende øgede lydstyrke hver gang der kommer en reklame blok. Var engang glad for Discovery kanalerne, national g. osv. Men orker simpelthen ikke den spildtid mere. Nu til dags henter jeg alle de natur og tech info jeg ønsker via nettets streaming muligheder. Redigeret af Onaj - 18-November-2014 kl. 19:16 |
|
Reklame on:
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Selvfølgelig kan man sortere og om nummerere kanalerne på Samsung Nordic modellerne. Funktionen skal bare aktiveres i den normale menu. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
@Radiomanden. Har du prøvet menuerne i Panasonic's 2014 modeller, tænker på om de reagere lige så "hurtigt" som på Samsungs modeller.
Panasonic TX 40AS640Ehttp://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-40as640e-445770p.html Samsung UE40H6200http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ue40h6200-40-416490p.html ![]() |
|
Reklame on:
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Som nævnt har det INTET med TDC at gøre! Det er Samsung som er nogle tåber! Et godt råd: Lad være med at bestille det hos Pixmania! Hellere give et par hundrede mere, og så få det fra en dansk forhandler. Tjek selv forhandlere på www.trustpilot.dk M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |