recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB dongle til Wi-Fi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB dongle til Wi-Fi

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB dongle til Wi-Fi
    Sendt: 18-November-2014 kl. 18:10
Hi guys...

Jeg har Waoo fibernet i hjemmet, 60/60 for at være helt præcis. Min iMac trækker en SpeedTest over Wi-Fi med 65 ned og 72 up. Min MacBook Air trækker ca. de samme tal. Min stationære PC trækker med kabel 70/70 men med min oldgamle Wi-Fi dongle to USB trækker den hele imponerende 3,5 Mbps / 2,04 Mbps hmm...

Min computer er fra 2012 og har USB 2.0 i bundkortet, jeg ret sikker på der ikke er USB 3.0.

Hvilken dongle skal jeg have for at kunne trække samme tal som min iMac over trådløs net, eller i hvert fald noget der er bedre end 3 op og 2 ned? Det må da kunne lade sig gøre.
          
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 18:52
Det har ikke med USB at gøre.

Jeg har selv lavet en gammel pc'er til mit barnebarn istand.

Den skulle bruge Wifi. Det første USB netkort jeg købte, var en ASUS og her var der ca. 48% dækning, men en downlod hastighed på 0.5 Mb. Alt for langsom, da de har en 20 Mb forbindelse.

Så jeg har købt en Cisco/Linksys adapter også USB og nu er der 15 Mbs, det samme som de andre pc'er har.

PC'en har bare USB 2.0
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 19:41
Nej, men det har det med det at gøre, at den Wi-Fi dongle jeg har, den er så gammel at den ikke understøtter en større download end de der 4 Mbps åbenbart. Jeg har en kammerat der trækker fuld hastighed med en nyere Wi-Fi dongle, men jeg kan ikke finde ud af hvad det skal være for en, så jeg også kan trække fuld hastighed.
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 19:53
Køb en som denne:
http://www.pricerunner.dk/pl/117-2875990/Netvaerkskort/ASUS-USB-AC53-Sammenlign-Priser

Så vil du kunne køre fuld hastighed, og er også klar til, hvis WAOO skulle opgradere deres WiFi til AC.
Jeg har selv forgængeren, på en WAOO 60/60 forbindelse, og kører fuld hastighed.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 19:54
Kig på edbpriser.dk, der er masse af dongles. Men vær opmærksom på at USB stikket oftest sidder nede bag computerens metalkabinet, hvilket ikke fordrer et godt signal.
Overvej evt et accesspoint med et kort kabel til din stationære. Henrik B. plæderer for en lille Asus router (330) der intet fylder og får strøm fra et USB kabel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 20:43
Tak Henrik Thumbs Up
Men hvad siger du Klaus? Jeg forstår godt hvad du mener med det accesspoint, men virker den Henrik linker til ikke? Den ser da også rimelig handy ud.
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Tak Henrik Thumbs Up
Men hvad siger du Klaus? Jeg forstår godt hvad du mener med det accesspoint, men virker den Henrik linker til ikke? Den ser da også rimelig handy ud.

Jo, den vil virke fint! Den Klaus taler om, er en decideret router, og vil også kunne sættes op til at være access punkt, for din PC. Men det vil være dyrere og unødvendigt.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 21:17
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 21:21
Tak drenge!

Og den du linker til Klaus, den skal have strøm og så finder den mit nuværende internet trådløst, og så skal jeg have et lille kabel fra den og ind i min computer?
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 21:40

Du sætter den på et forlængerkabel, så den kommer ud og mere frit kan få signal. Så sættes den op til dit netværk som enhver anden Wi-Fi enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Tak drenge!

Og den du linker til Klaus, den skal have strøm og så finder den mit nuværende internet trådløst, og så skal jeg have et lille kabel fra den og ind i min computer?

Så enkelt er det desværre ikke! Den Klaus linker til, er en decideret router. Men den kan sættes op til 4 forskellige funktioner: Router, Access Point, repeater og en mere, som jeg ikke husker.
Der følger en fin vejledning med. Det er noget med, at du først slukker for din WAOO router. Så tilslutter du ASUS'en til PC'en. Installerer driver. Logger ind i den via browser (192.168.1.1). Vælger den skal være Access Point. Følger et par trin mere, og så er den klar. Tænder din WAOO router igen, og kan nu logge på din router, med PC'en.
Denne forbindes med PC'en med et netværkskabel. Og da den strømfødes via USB, behøver du ikke bruge den medfølgende strømforsyning, men blot bruge kablet, og tilslutte til en USB-port.

Det var p.g.a. ovenstående, at jeg anbefalede den anden ASUS (USB-enheden)! For den skal blot sættes i USB-stik, driver installeres, og så kører den.

For nemheds skyld, anbefaler jeg stadig den USB klient, som jeg linker til.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 18-November-2014 kl. 22:41
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 22:56
Ja, det lyder da bestemt også mere enkelt, men det andet der du skriver kan da bestemt også nok lade sig gøre...

Den Asus (USB-enhed) som du linker til, den har jo også en fin ledning, så den kommer væk fra metallet i mit kabinet, så det burde da være O.K.?
          
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu