|
Anbefaling af mediecenter ønskes |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
SpinX125 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-November-2014 kl. 10:40 |
|
Jeg søger lidt hjælp til valg af den rigtige mediecenter til vores behov.
Systemet skal primært bruges til at streame viaplay og tv2play. Vi bruger i dag airplay via ipad/apple tv, dette fungere okay, men dog med visse begrænsninger. Når vi streamer viaplay via en Windows pc har vi adgang til TV3, TV3 puls og Viasat film, dette vil vi gerne have op på tvet, er der andre løsninger end en pc med windows/silverlight? Tv2play med Airplay giver også nogle begrænsninger omkring liveTV. Jeg har tænkt at finde en gammel/brugt bærbar pc med Windows 7 til formålet, men hvilke krav skal jeg have til hardware? Jeg overvejer også en Intel NUC eller lign. til opgaven, også af hensyn til strømforbrug er jeg lidt bange for at købe en gammel pc til formålet. Hvad har i af gode råd? Desuden vil det være fint med et system der kan bruges til at streame film mm. fra en Synology NAS, både SD og HD. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10580 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tror denne vil være perfekt til dit formål http://www.edbpriser.dk/mini-pc/zotac-zbox-pi320-pico-id-8781293.aspx
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Jeg kan ihvertfald godt anbefale en NUC, jeg har selv en DN2820FYKH med 8GB ram og Kingston V300 SSD. Den kører rigtigt godt, jeg bruger den primært til streaming fra min NAS. Har Win 8.1 og XBMC på den, den starter dog direkte op i XBMC. Jeg bruger et Logitech K400 tastatur til den og det fungerer fint. Konen er også tilfreds så ingen klager herfra. :-)
Spørg løs hvis du vil vide noget. :-) |
||
![]() |
||
SpinX125 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 19 |
|
Den Zotac ser meget spændende ud, hvordan er strømforbruget på den i forhold til NUC'en? og incl. Win8.1 hmm. lyder spændende og billigt, fltk har du erfaringer med den?
Hvad bliver den samlede pris for en DN2820FYKH med ram, SSD og Windows? Jakabov har du links til edbpriser på de dele du har til din? Hvor hurtigt starter DN2820FYKH op, hvis den skal starte i Windows? |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Kan godt finde links hvis det er, mener min endte i knap 2200 kr. Men man kan også nøjes med fx 4GB ram og en større USB 3.0 usb-stick.
Vil tro den starter op på en 10-15 sekunder men kan ikke huske det da min altid står i dvale, den bruger jo nærmest intet i strøm så jeg slukker den ikke. :-)
|
||
![]() |
||
|
Okay, jeg er ikke den store haj inden for pc-hardware så kan godt bruge lidt hjælp til at finde ram og harddisk som andre har gode erfaringer med.
Om det skal være 4GB eller 8GB har jeg ikke rigtig nogen fornemmelse af. Omkring harddisk tænker jeg det skal være en intern SSD 120GB. Og hvad med en Windows licens, skal jeg gå efter 8.1? eller får jeg noget ud af at prøve med en gratis prøveversion af Windows 10? |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
Redigeret af Notfast - 20-November-2014 kl. 12:26 |
||
.....
|
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
|
Hej, jeg har brugt Windows 10 betaen, siden den blev frigivet. Den har kørt problemfrit som Windows betragtet. I hvert fald her. Dog er der småting som programmer, der (endnu) ikke fungerer til Windows 10, men som fungerer problemløst med Windows 8.1. Der har været et enkelt crash i Firefox, som måske kan tilskrives Firefox? Ved en større opdatering til Build 9860 kunne advarslen derom have varet mere end et sekund til halvandet, så der var mulighed for at gemme sit arbejde. Aktuelt sad jeg dog kun og surfede, så der skete ingen skade. Endelig har det været fremme, at Microsoft er ret nysgerrige med hensyn til, hvordan og til hvad betaen bruges denne gang, men det må du selv søge mere info omkring, hvis det er et problem for dig. Mvh. Jørgensen |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Hvis du vælger 8.1 så har du TV2 play app og DR app og ViaPlay app, Netflix app osv. Netflix er vidst den eneste som pt kører på Windows 10 af dem jeg nævner.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |