|
Nyt tv med ældre boxer abbonement |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
weah69 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-November-2014 kl. 11:17 |
Hej jeg er lidt i vildrede.
Min svigermor fylder 70 år og hendes gamle tv er færdigt, derfor vil jeg forærer hende et nyt led tv i gave. hun har i dag boxer tv med modtagerbox. Det tv jeg har udset mig til hende er godtkendt til boxer og har ci+ slot. Så kan jeg forstå jeg skal ha et modul for hun kan bruge sit boxer smartcard direkte i dette tv. Jeg ligger inde med et viaccess ca modul hvor jeg i dag kan modtage DVB-C hd tv igennem. Kan dette modul bruges så hun kan modtage sine hd kanaler via boxer? Der er så mange betegnelser såsom ci ci+ ca modul og viaccess 3.0. Hvad er op og hvad er ned for jeg kan godt se der er mange moduler med boxer logo på men de er dyre synes jeg er der billigere løsninger. På forhånd tak jeg håber nogen kan komme med et godt svar. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der skal anvendes et Boxer modul, og skal det bruges til HD, så skal det jo være CI+.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
weah69 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt?navn=smit-boxer-cam-modul-ci-plus-&id=0-2609171010#productStoreTable
Det her vil gøre det? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er Boxer og det er CI+. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Så når tv har ci+ slot godkendt til boxer og hun har abbonement til boxer kan hun se tvd2 hd med det modul?
![]() |
|
![]() |
|
Det er jo som skrevet derfor det skal være CI+, som er forudsætning for HD fra udbyderen. |
|
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
CI+ er vel en forudsætning for alle program-kanaler, der sendes over mux5 og mux6 - de nye DVB-T2 muxer. Det er Boxers mening at alle 4 muxer skal over på DVB-T2 og bruge CI+ standarden. For de kunder, der allerede har købt ældre udstyr sender man fortsat en del SD kanaler over mux 3 og mux 4, der kun kræver CI - men kun indtil videre. Man må forstå, at når Boxer overgår til de nyere DVB-T2 og CI+ standarder på én mux, så er det "et vink med en vognstang" til kunderne om i fremtiden kun at købe udstyr, der kan behandle disse nye og bedre standarder. En dag omstilles også MUX4 og måske lidt senere MUX3 til DVB-T2 og CI+. Da det er meningen at ændringer skal ske, og det er dumt at kæmpe imod sådanne fornuftige ændringer. Boxers signaler sendes ens til os alle og Boxer må naturligvis også tage hensyn til at mange af deres kunder gerne vil have kanalerne i HD. Lars ![]() Redigeret af reslfj - 22-November-2014 kl. 14:38 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Tak for svarene det viste ci+ modul er hentet i Fona.
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Hun skal vel både haver et kortlæsermodul (CAM) og et nyt CI+ kort fra Boxer. Men tjek lige med Boxer, hvordan du i praksis får et nyt kort. Med et DVB-T2/MPEG-4 CI+ Boxergodkendt fjensyn kan hun modtage alle de kanaler der er i hendes pakke - herunder TV2 HD. Lars ![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
AarhusBruger ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2009 Status: Offline Point: 118 |
Kortene er vist kompatible med både CI og CI+. Jeg skulle i hvert fald ikke bruge et nyt kort da jeg fik DVB-T2 - kun et nyt modul.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |