recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-42PX60E vs. TH-42PX600E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-42PX60E vs. TH-42PX600E

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: TH-42PX60E vs. TH-42PX600E
    Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 03:04

Er der nogen der kender til forskellen på disse 2 TV, lige bortset fra prisen (500 euro)

Panasonic TH-42PX60E   vs.   Panasonic TH-42PX600E

Mvh.

Mailman

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 08:52
600 modellen er luxus udgaven og har en SD kort læser i fronten, flottere design, ultra smalle højtalere i siden istedet for forneden, større fjernbetjening og en lyd der kan hamle op med de fleste hifi-anlæg.

Hvis 600 er kun 500 Euro dyrere, ville jeg klart gå efter 600.

Redigeret af nextgeneration - 06-Oktober-2006 kl. 08:52
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 12:40
Jeg tror ikke på at lyden kan hamle op med de fleste hifi-anlæg. Den er sikkert bedre end lyden på 60E-modellen, men fra dét til at det er bedre end ekstern lyd tror jeg der er langt.
Til top
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2003
Sted: Norway
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 12:54

Jeg har PV600. Før jeg kjøpte tv'en leste jeg at lyden skulle være veldig bra. Jeg ble imidlertid overrasket når jeg fikk den hjem, for jeg hadde jo ikke trodd at de smale høyttalerne kunne gi så bra lyd. I tillegg har denne tv'en PIP (som jeg ikke tror PV(PX)60 har), og mye finere design.

Redigeret af Per K - 06-Oktober-2006 kl. 12:55
Per K
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 13:05

Forskellene er nævnt, men der er lige et par ting jeg mener jeg må kommenterer.

Det er meget forkert at sige den har et flottere design. Det må helt bestemt være individuelt. MAC går også for at have et pænt design, trods jeg syntes de ligner lort. Så lad os bare holde os til den har et andet design.

Den har også bedre lyd. Men at sige det kan hamle op med de fleste anlæg som "nextgeneration"  siger, er vist lige lovligt meget at tage i munden. Det har ret god lyd, men jeg ville ikke sammenligne det med bare noget der minder om et serisæt anlæg.

Personligt syntes jeg at ca 3500kr er meget for "ingen ting". Men hvis man syntes designet er pengene værd (formoder de fleste køre lyden over anlæg alligevel), ja så er det fint nok. Men som udgangspunkt ville jeg aldrig gøre det. 

Du får selvfølgelig også 2 tunere (men hvem bruger det, ud over at imponere vennerne??). Ellers er panelet og resten af TVet helt ens.

Til top
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2003
Sted: Norway
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 13:54

Jeg er selvsagt enig med deg i at hva man syntes er "finest" design, er individuelt og en personlig mening. Når jeg skal ha ekstra god/kraftig lyd kobler jeg til stereoanlegget, men tv'en holder til det meste. Lyden er forbløffende bra, og kan for eksempel ikke sammenlignes med dyre 16:9 crt tv'er som jeg har hatt tidligere.

Per K
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 14:00
Enig - lyden er de extra penge værd. Smag og behag kan altid diskuteres, nogen synes en Porche ser flot ud, andre synes en Fiat 127 er flottere

PIP er faktisk ganske godt at ha´, især når man kan se tekst TV samtidig med man følger programmet, så blir konen ikke sur når man lige skal se sportsresultaterne på Tekst TV.

Redigeret af nextgeneration - 06-Oktober-2006 kl. 14:03
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 14:03
Lyden fatter jeg ikke man vil give flere penge for. Man har vel ekstern lyd alligevel? Det er vel ikke et problem at tænde for denne, selvom man kun skal se TV Avisen?
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Lyden fatter jeg ikke man vil give flere penge for. Man har vel ekstern lyd alligevel? Det er vel ikke et problem at tænde for denne, selvom man kun skal se TV Avisen?

Vi er mange der ikke vil have et externt anlæg kørende hele tiden, og jeg tror der er mange der helst vil have et komplet TV, da er PV600 perfekt med den gode lyd.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 14:26
Måske er det fordi vi har hørt på et kasse-tv så længe, men der er noget
sært ved at få blæst tv-avisen ud i et bredt stereoperspektiv, synes jeg.

Så også en fodboldkamp med lyden via mit anlæg og det lød helt forkert
(selvom det nok var mere rigtigt).

Og ja, design er ikke objektivt, men det er heller ikke helt tilfældigt. Langt
de fleste synes jo ikke en Apple ligner lort, og de fleste udtaler sig heller
ikke positivt om designet på PV60.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 14:52

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Enig - lyden er de extra penge værd. Smag og behag kan altid diskuteres, nogen synes en Porche ser flot ud, andre synes en Fiat 127 er flottere

PIP er faktisk ganske godt at ha´, især når man kan se tekst TV samtidig med man følger programmet, så blir konen ikke sur når man lige skal se sportsresultaterne på Tekst TV.

PV60 kan det selsamme med TXT-tv.
Det kræver ikke 2 tunere at gøre det.

De fleste CRT-tv kan jo også vise txt-tv oven på det alm billede, hvor txt-tc så er halvgennemsigtigt.

Så det eneste du får ud af 2 tunere, er at du kan se 2 udsendelser samtidig (men kun lyd på den ene). Hvilket jeg helt personligt ikke kan bruge til det store. Men txt-tv funktionen er cool nok. Men det kan de som nævnt gøre på PV60 (og andre modeller) også.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

PV60 kan det selsamme med TXT-tv.
Det kræver ikke 2 tunere at gøre det.

De fleste CRT-tv kan jo også vise txt-tv oven på det alm billede, hvor txt-tc så er halvgennemsigtigt.

Så det eneste du får ud af 2 tunere, er at du kan se 2 udsendelser samtidig (men kun lyd på den ene). Hvilket jeg helt personligt ikke kan bruge til det store. Men txt-tv funktionen er cool nok. Men det kan de som nævnt gøre på PV60 (og andre modeller) også.

Det var måske lidt underforstået den med tekst TV, ved PIP har man tekst TV og program side om side og ikke oven på hindanden, sådan er det på min 50".

Også enig i at TV Avisen ud på anlæget virker forkert, kun ved film slår jeg over på de eksterne. Så er det iøvrigt lettere at styre lyden på panaens betjening end at skulle over til forstærkeren hele tiden.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu