|
Anbefal et surround system |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Michel ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-November-2014 kl. 15:37 |
Hejsa,
Jeg driver et callcenter hvor vi skal bruge noget ny musik til baggrunden, og vil gerne have lidt rådgivning fra eksperterne herinde. Vi har ca 300 kvadrat meter i et aulangt lokale som vi skal have musik i. Jeg tænker derfor en 6-8 højtalere + en forstærker der kan tilsluttes til en computer eller Ipad der spiller nogen radio, youtube o.lign. Kravet er blot at højtalerne er trådløse, lave noget pæn og stabil lyd. Budget er under 6.000 kr men så billigt som muligt selvfølgelig :-) Ser frem til at hører fra jer :-) |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trådløse højttalere, stort lokale og god lyd til 6000 kroner - det fås ikke.
Klaus |
|
![]() |
|
Michel ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
Hvor højt skal vi op?
God lyd skal ses i perspektiv til pris naturligvis. Jeg forventer ikke B&O eller BOSE kvalitet.
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Et godt sted at starte er at droppe kravet om at højtallerne skal være trådløse. De skal jo under alle omstændigheder have strøm, så et eller andet form for kabel kommer du til at trække.
|
|
![]() |
|
Hej Jakob,
Tak for forslaget - det er sådan set det eneste krav der er, det bliver for besværligt at trække kabler rundt. Strøm er blot et strømstik..
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Det eneste bud jeg kan komme op med så er et SONOS system, men der kan du ikke få 6-8 højtallere til den pris
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Desuden så er det jo ikke et surround system du efterspørger, men blot en forstærker, hvor du smider x-antal højttalere på!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Så skal du bare have gang i noget airplay.
Eksempel:
Dem kan du få 3 af.
|
|
![]() |
|
@Mufti: Tak for forslaget. Hvis jeg vælger den løsning, kan jeg vel ikke streame til alle 3-4 højtalere på en gang?
@JakobSkaarup: Tak for forslag. Er der en bestemt model, opsætning du har erfaring med som du kan anbefale, så må jeg tilpasse budget herefter måske... @Henrik B. Om jeg kalder det surround, eller forstærker + x antal højtalere gør vel ikke nogen forskel. Du ved jo tydeligvis hvad jeg mener, så hvis du ikke har noget brugbart at tilføje, udover at gøre opmærksom på jeg bruger det forkerte teknologiske begreb, hvorfor så skrive....
|
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Hvis du bruger Whaale multiroom app kan du bruge internetradio/deezer til streaming til flere airplay højttalere. Logitech og Philips laver rigtig gode relativt billige airplay højttalere til fornuftige penge
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |