recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox eller lign - Need help
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox eller lign - Need help

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jepster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-November-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jepster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox eller lign - Need help
    Sendt: 28-November-2014 kl. 21:27
Hejsa,

Vi har hjemme hos mig den store YouSee pakke, via en lokal udbyder/antenne forening. Vi har stadig en af de lidt ældre YouTube Samsung bokse, med harddisk i, som vi bruger til vores primære TV.

Jeg rejser en del både indland og udland, og har derfor overvejet en Slingbox 350 eller M1, så jeg kan se superliga bold når jeg er væk hjemmefra!

Dog ville det ikke være smart at smide den på vores Samsung box, da andre i familien ville være tvunget til at se det samme som mig :)

Slingboxene har ikke tunere så vidt jeg ved. Vi har MASSER af antenne outputs i lejligheden, så jeg tænkte om man ikke kan få en billig tuner box, som der kan smides på? Uden at begynde at involvere YouSee eller antenne foreningen osv...

Alternativt, findes der noget der er ligeså godt som slingbox, men som har en indbygget tuner i stedet?

Vi har 100mbit up og ned, så forbindelsen derhjemme er god nok.

Jeg håber i kan hjælpe med hvad der er smartest at gøre :)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 21:50

Til Slingbox skal der bruges en modtager med Component, og dem er der ikke mange af,godnok er der Slingboxe der har HDMI In, men problemet ligger i Handshake med andre enheder, så Component er vejen frem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 22:12
Du kan vel bare bruge en denver box 110 fra harald nyborg, det er der flere der gør - jeg tror det er omkring 400 kr. Den er med scart, og det er ok - jeg bruger selv scart til min slingbox, det er ikke HD, men kan bruges..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu