recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal et surround system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal et surround system

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal et surround system
    Sendt: 27-November-2014 kl. 15:37
Hejsa,

Jeg driver et callcenter hvor vi skal bruge noget ny musik til baggrunden, og vil gerne have lidt rådgivning fra eksperterne herinde.

Vi har ca 300 kvadrat meter i et aulangt lokale som vi skal have musik i. Jeg tænker derfor en 6-8 højtalere + en forstærker der kan tilsluttes til en computer eller Ipad der spiller nogen radio, youtube o.lign.

Kravet er blot at højtalerne er trådløse, lave noget pæn og stabil lyd.

Budget er under 6.000 kr men så billigt som muligt selvfølgelig :-)

Ser frem til at hører fra jer :-)

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 22:28
Trådløse højttalere, stort lokale og god lyd til 6000 kroner - det fås ikke.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Michel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 16:49
Hvor højt skal vi op?

God lyd skal ses i perspektiv til pris naturligvis. Jeg forventer ikke B&O eller BOSE kvalitet.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 17:33
Et godt sted at starte er at droppe kravet om at højtallerne skal være trådløse. De skal jo under alle omstændigheder have strøm, så et eller andet form for kabel kommer du til at trække. 
Til top
Michel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 11:23
Hej Jakob,

Tak for forslaget - det er sådan set det eneste krav der er, det bliver for besværligt at trække kabler rundt. Strøm er blot et strømstik..
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 11:30
Det eneste bud jeg kan komme op med så er et SONOS system, men der kan du ikke få 6-8 højtallere til den pris
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 11:36
Desuden så er det jo ikke et surround system du efterspørger, men blot en forstærker, hvor du smider x-antal højttalere på!

M.v.h.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 11:37
Så skal du bare have gang i noget airplay.

Eksempel:

Dem kan du få 3 af.
Til top
Michel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 14:43
@Mufti: Tak for forslaget. Hvis jeg vælger den løsning, kan jeg vel ikke streame til alle 3-4 højtalere på en gang?

@JakobSkaarup: Tak for forslag. Er der en bestemt model, opsætning du har erfaring med som du kan anbefale, så må jeg tilpasse budget herefter måske...

@Henrik B. Om jeg kalder det surround, eller forstærker + x antal højtalere gør vel ikke nogen forskel. Du ved jo tydeligvis hvad jeg mener, så hvis du ikke har noget brugbart at tilføje, udover at gøre opmærksom på jeg bruger det forkerte teknologiske begreb, hvorfor så skrive....
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 15:00
Hvis du bruger Whaale multiroom app kan du bruge internetradio/deezer til streaming til flere airplay højttalere. Logitech og Philips laver rigtig gode relativt billige airplay højttalere til fornuftige penge
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu