|
Er synology stadig kongen som NAS |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-December-2014 kl. 21:23 |
Pr. dags dato nægter min nas at køre visse addon, og jeg kan ikke finde nogen fejl.
Eneste løsning er nok restore factory settings, men det orker jeg ikke, så hellere købe en ny nas. Men er synology stadig det bedste? Mvh Peter |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal jo alligevel igennem en opsætning hvis du køber ny NAS, så giv da din nuværende et forsøg med en reset. Men ja, på brugervenlighed er synology stadigt forest.
|
|
![]() |
|
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
Men så slipper jeg for at tage backup af 2TB, og så kan jeg bare flytte data én gang...
|
|
![]() |
|
Er synology også stadig en af de hurtigste?
|
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
Om Synology er hurtigst afhænger jo helt af, hvilken model du vælger. Entry-level-modellerne er som regel lidt begrænset på skrive-hastigheden.
Hvis du vælger én af "+"-modellerne, får du god hastighed både ved læsning og skrivning. Men igen - jo større model, jo kraftigere indmad... :-)
|
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Der er flere på tronen.
Qnap og Synology er nok den der i hjemmme Nas klassen deler pladsen. De har begge sløve og hurtige modeller alt efter hvor meget man giver af penge |
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Dem som siger at Synology stadig er mest brugervenlig, har nok ikke set/prøvet Qnaps nye firmware.
Jeg vil også sige at det er hip som hap hvad man vælger ift mærke - bare det er en af de to.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1247 |
Jeg har haft fat i rigtigt mange NAS over de seneste år, og ja QNAP er i den grad kommet med, og de følges ret godt med Synology (hvilket Asustor faktisk også gør). Grunden til at JEG mener Synology stadigt er toppen (af brugevenlighed) er at de andre løber rigtigt stærk for at være med (og er det også til dels), men du kan jo aldrig komme forand ved at følge med!?
|
|
![]() |
|
Til OP: Du skal vel ikke slette data for at komme til en reset af firmware/OS? Hvad er det for en NAS du har nu?
|
|
![]() |
|
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
Reset guide til Synology NAS
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/493 Note: You will not lose any data during reset. In case of any accidental data loss, it is strongly recommended to back up your data before performing the reset for operating system reinstallation. You can back up your data using DSM's Backup & Replication service. Jeg har resettet min 1 gang, da auto block IP loggede min lan ip ude og den nulstiller bare ens admin password.
|
|
![]() |
|
Tja, der står på readynas's hjemmeside, at data skal backes up, og jeg har dårlige erfaringer med NAS og tab af data...
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Når nu du spørger efter kongen af så kan du med en smule snilde kombinere en af HP's Microservers med det gratis xpenology software og ende op med en 4 disk nas der kører synology's styresystem på hardware der er langt hurtigere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |