|
Muligheder for at gøre projektor trådløs ? |
Besvar |
Forfatter | ||
Eggen78
Ny bruger Oprettet: 30-November-2014 Sted: DK Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-December-2014 kl. 23:03 |
|
Hejsa,
Jeg har brug for lige at høre om nogen har erfaringer med at køre trådløst til projektor og lydanlæg. Mit setup er følgende: - Apple TV2 sat til fladskærmen. - Bluerayafspiller - Alm. lydanlæg med surround 5:1 - BenQ 1070+ projektor. - MacBook Ny projektor - så nu tænker jeg det skal gøres ordentligt - så nu skal den monteres i loftet - er træt af at den gamle skulle frem og stå på sofabordet !! Den skal monteres 20 cm fra et lampeudtag - det bruges ikke alligevel, så tænkte at bruge dne til projektor ( ved godt den burde have jord også ) Nå men når jeg nu ikke behøver at trække strømkabel hen over loftet, tænkte jeg at det jo kunne være smart helt at undgå HDMI-kablet og bare skyde trådløst. Man kan få en trådløs boks til BenQ, men det er ærlig talt lidt dyr og kan vel som sådan mere, end hvis jeg blot satte en ekstra Apple TV op ved siden af projektoren. Så ville jeg kunne streame fra min Mac til projektoren..... MEN lyden ... hvad gør jeg med den ? Jeg har på ingen måde lyst til at bruge den indbyggede højtaler i projektoren. Kan man "sende" trådløs til både en Apple TV og så på en eller anden måde samtidig trådlåst til lydanlægget ? Nogen der har erfaringer med det ? På forhånd tak Eggen78 |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lyden skal overhovedet ikke i nærheden af din projektor. Du skal have en surround receiver med HDMI der kan tage imod signalerne, og nøjes med at sende billedet videre til projektoren via HDMI. Som sagtens kan være trådløs.
|
||
Eggen78
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Naiera,
Men begge kan ikke laves tårdløst ? Altså sende fra macén både til projektor og surround receiver samtidig ? Eggen |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor vil du sende billede og lyd trådløst fra Apple TV? Det skal jo nok alligevel stå lige ved siden af receiveren.
|
||
Eggen78
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ville sende trådløst fra macbookén og så ud til både projektor og til lydanlæg ...
|
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør du til dit Apple TV som er sluttet til receiveren med HDMI.
|
||
Eggen78
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Naiera,
Tror vi snakker forbi hinanden (0: Projektoren sidder i loftet, lydanlægget sidder gemt væk i et skab. Planen var at sætte en Apple TV direkte ved siden af projektoren, så jeg ikke behøvede at trække et HDMI-kaben hen over loftet. Spørgsmålet er om der samtidig kan streames musik fra macbooken til lydanlægget ( dvs IKKE via samme A-TV som til projektoren, for så skal der jo kabel hen over loftet igen - blot til lyden i stedet for billedet ) Eggen
|
||
Ehlz
Super bruger Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan du desværre ikke efter min bedste overbevisning lave ordentligt. Du skal investere i trådløs HDMI hvis du spørger mig. Det lidt dyrt ja, men til gengæld virker det optimalt.
/Ehlz |
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det tror jeg ikke. Du kan ikke sætte Apple TVet ved siden af projektoren, for du kan ikke sende lyd og billede to forskellige steder hen. Apple TVet skal sluttes til receiveren, som eventuelt kan sende trådløs HDMI til projektoren med BenQs egen løsning, eller en trådløs HDMI-løsning et andet sted fra. Det kan godt være lidt dyrt, jeg har aldrig kigget på det, men ellers må du jo trække et kabel. |
||
Ehlz
Super bruger Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er til gengæld noget vrøvl. AppleTV har både hdmi og toslink så du kan godt sende billede til projektor og lyd til en reciever. Men i dette tilfælde skal toslink så trækkes over loftet ned til recieveren og så er vi jo lige vidt. /Ehlz Redigeret af Ehlz - 03-December-2014 kl. 14:37 |
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tænkte udelukkende i HDMI-baner her. Men det OP ville, var jo at streame, direkte fra Mac til både receiver og projektor, som jeg forstår det, og det kan slet ikke lade sig gøre.
|
||
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske du kunne have Macbook'en stående tæt på receiveren og trække et lyd kabel fra mac'en til recieveren. Så kan du jo streame billede til ATV ved projektor. Ved så ikke om du i mac'en systemindstillinger kan vælge lydudgang til andet end ATV.
Har selv i denne uge haft et hdmi stik fra en macbook til et tv. Fra starten kom lyden kun ud af mac'en, men gik så ind i systemindstillinger og valgt lydudgang til hdmi i stedet for interne højtalere. Ved ikke om dette kan lade sig gøre, når man streamer med airplay, men det kan du vel undersøge med den atv du allerede har. Bare en tanke, som måske kan virke. Har dog ikke selv en atv eller bruger airplay, så er noget blank på det område.
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |