|
Airplay til android... |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-December-2014 kl. 11:09 |
Har lige behov for lidt hjælp, håber nogen kan hjælpe...
Jeg har en Sony STR-DN1040 receiver med Airplay som jeg gerne vil bruge min Moto G 1. gen telefon på. Jeg kan i forvejen bruge den sammen med Sony's lorteapp der hedder Network Audio Remote. Den crasher konstant og jeg kan kun spille musik fra lokale kilder som fx min NAS. Nu har en kollega så foræret mig et Deezer abonnement han fik med et Sonos-køb og det vil jeg gerne bruge på receiveren. Jeg har i forvejen en Chromecast som jeg reelt kunne bruge men den er gået i stykker. Det kunne være en mulighed. Ellers tænker jeg en airplay-app uden at skal roote telefonen. Har kigget på Doubletwist, Allcast m.m. Nogen der har nogle erfaringer de vil dele ud af?
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger doubletwist og det fungerer fint. Dog bruger jeg den kun med lokalt lagret musik og ikke via streaming.
Hvis man kan få et prøve abonnement på deezer, så kan jeg godt prøve om det virker. |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Okay det lyder godt. Jeg mener at de har et 30 dages prøveabonnement, bare husk at afmelde dig hvis de vil have kreditkort.
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Jeg kan umiddelbart ikke få den til at spille deezer via airplay med doubletwist. Min telefon er ikke rootet, så jeg ved ikke om root hjælper.
|
|
![]() |
|
Nederen. Tak for indsatsen dog, det er påskønnet.
Andre der har nogle bud?
|
|
![]() |
|
helthans ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-December-2014 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 7 |
Har prøvet det samme - ville streame musik fra mit rooted Android til Apple TV. Min konklusion er, at der pt ikke er nogen app, der kan klare dette. De apps, der er kan kun håndtere lokalt musik/video/billeder fra telefonen. Så hvis du vil bruge airplay, må du holde dig til Apple-familien - ellers er eneste alternativ Chromecast.
|
|
![]() |
|
Ok. Det bliver vist en ny Chromecast så. :-)
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Jeg bruger AirAudio til mín Samsung Galaxy 4, og den streamer alt til både Sonos, Airplay samt DNLA.
Men for at få rigtig glæde af AirAudio skal din telefon rootes. Unrooted kan programmet også virke, men ikke med samme kvalitet. Mener der er en gratis prøve version på Google Play.
|
|
![]() |
|
Hmm har prøvet gratisversionen, det virkede dog ikke men det er vist meget typisk at man skal købe for at det virker. Jeg må lige læse op omkring rooting, ikke et område jeg er så bekendt med. :-)
EDIT: Det er sgu nok nemmere bare at købe den Chromecast. :-) Redigeret af Jakabov - 05-December-2014 kl. 09:46 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |