|
Windows versioner |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-December-2014 kl. 21:57 |
Jeg snakkede med en gut der påstod at alle Windows 8/32 bit versionerne kører lige stærkt/kræver lige meget af PCen.
Samme mente han med de forskellige 64 bit versioner. Er der noget om snakken eller skal man gå efter noget specielt, hvis ens PC ikke er den hurtigste ? Hvad ville i anbefale (af Win 7 & 8) at køre på sådan en her = http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=c03661277 Vil helst ikke gå ud og købe en der ikke kører godt på denne maskine. Redigeret af 8x100 - 08-December-2014 kl. 21:59 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er en forskel i ram forbruget på en Windows 8 32-bit og 64-bit.
Det hænger sammen med at 64-bit versionen skal køre et ekstra 32-bil miljø til alle 32-bit programmerne. Men til gengæld kan man med 64-bit udnytte alle dine 4 GB ram eller mere, hvor man med 32-bit ender med ca. 3,75 GB ram. 64-bit skulle være hurtigere i nogle specifikke ting som komprimering og kryptering sammenlignet med 32-bit. Men det er småting og ikke ofte noget alm. mennesker benytter. Der er ikke forskel i hastighed på Windows versionerne imellem Windows 8 pro og standard. Som navnet antyder, så er pro tilpasset professionelle brugere. Det er brugere som arbejder i et virksomhedsnetværk med domæne, eller som har behov for ting som Windows kryptering eller virtualisering. En pro version kan også tilgås med Remote desktop. Men det eneste som er direkte er mystisk omkring Windows 8 pro og standard er media center udgaven. Det er en separat version som kun kan installeres på Windows 8 Pro. Men hvilken virksomhed har behov for et mediecenter? Det er direkte modsat af Windows XP mediecenter, som ikke kunne tilkobles et virksomhedsnetværk. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg vil anbefale at køre Windows 8.1 64-bit på alt nyere hardware med minimum dualcore og 3 GB ram.
Det vil klart være en fordel at have en SSD i maskinen til systemdrev. Redigeret af Cyberguyen - 08-December-2014 kl. 22:56 |
|
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
Glimrende tak P.S. Min lille sølle PC kan vist kun køre med en 32 bit windows, men der er også kun 2 gb Ram ![]() Den er født med SSD ![]() Redigeret af 8x100 - 08-December-2014 kl. 23:00 |
|
![]() |
|
Vi har nogle dualcore på arbejdet som har fået nyt liv med Windows 8 og en SSD.
Men det kan virkelig mærkes, når man går fra 2 til 4 GB ram.
|
|
|
|
![]() |
|
Ja jeg ville også ønske at jeg bare lige kunne plugge 2 Gb Ram mere i, men det er jo nærmest en tablet sådan en HP Envy X2 SSD´en er jo allerede i, men så mangler jeg bare den kunne køre 64 bit :-D |
|
![]() |
|
Jeg tror nu den klarer sig fint med 32-bit
|
|
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Er det den med Atom processor?, så tror jeg det er der dine performance problemer ligger.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Windows 8 er trimmet i forhold til Windows 7:
Reducing runtime memory in Windows 8 Både Windows 7 og Windows 8 klarer sig fint med 1GB (som er minimumskravet) og 8 klarer sig som nævnt bedre end 7. Om maskinen har 2GB, 3GB eller mere hukommelse er ikke af hensyn til operativsystemet men derimod applikationerne. For normale brugere som primært bruger maskinen til at surfe på nettet giver et lavt loft lynhurtigt problemer hvis man har mange tabs åbne i sin browser. Z2760 er kun 32-bit men hvis 32-bit vs. 64-bit alligevel skal inddrages i diskussionen skulle man måske se på de faktorer, der gør det til en fordel hhv. ulempe at benytte 64-bit: Supplying 64 bit specific versions of your software Som 0leDK skriver er Z2760 din største flaskehals da denne CPU er meget langsom i forhold til stort set alt, der findes på markedet i dag. En Z3745 leverer næsten den dobbelte ydelse. Herefter kan man så tale om hukommelsen, hvis du har for vane at køre mange ting på samme tid. Men du vil ikke gøre dig selv nogen tjeneste ved at installere Windows 7 der - som standard - kører flere tjenester i baggrunden end Windows 8 i stedet for at køre dem on-demand. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |