recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos julegave til kæreste
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos julegave til kæreste

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Eple Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eple Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos julegave til kæreste
    Sendt: 10-December-2014 kl. 22:36
Jeg har spurgt min kæreste (Pige 27 år) en del gange om hvad hun ønsker sig i julegave, og hun svare hele tiden at det hun har fået så meget i løbet af året af mig (SSD, Apple TV, iPad osv) så hun ønsker sig ingen ting. 

Her kommer min ide så ind i billedet. Hvis nu jeg køber et sæt Sonos højtalere til hende, så får vi begge noget ud af det.

Tænker at købe.

2 x Play 1
1 x Play 3
1 x Play 5

Så har vi 2 x Play 1 ud til køkkenet og til soveværelset. 1 x Play 3 ind til min kontor. 1 x Play 5 ind til stuen.

Tænker det ville være en super god idé da ingen af os har et anlæg, og det skal lige siges at vi flytter sammen her på fredag.

Vi er begge meget glade for at høre musik. Hun er mest til Samsung mobiltelefoner og jeg er mest til iPhone. Vi har begge 2 Mac computere, så det hele skulle spille sammen i den sidste ende.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 22:42
Hun skal da have noget guld.
Så kan du jo købe Sonos i januar 😊
SVP03
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 22:49
Vilde gaver du giver din kæreste!!

Men med det sagt, så lyder det ikke så dumt. Med blanding af iPhone og Android, så er Sonos et af de bedste bud. De har en den bedst gennemprøvede controller til smartphones/tablets og er altædende angående formater.

Angående Play 3, så skal du lige have in mente, at den ikke har en line-in, ligesom Play 5, så du kan ikke få lyd i den fra computeren (jo altså, gennem Sonos controlleren selvfølgelig, men ikke fra spil og YouTube og hvad man nu ellers har lyd fra).

Angående Play 5, så har den da en acceptabel lyd, men hvis I hører så meget musik som I gør, så ved jeg dog ikke, om det er den optimale enhed til formålet. I vores gamle lejlighed, brugte vi den som køkkenhøjttaler. I vores nye rækkehus, er den forvist til badeværelset, da køkken og stue går i et.
Jeg synes personligt ikke, at den er værdig som min primære musikkilde. Tror dog min kæreste godt kunne nøjes. Det er meget en smagssag.
Tilmed skal du lige tænke på, at hvis du vil bruge dens line-in til TV'et eller Apple TV, så er der 70ms forsinkelse på lyden. Dvs. at stemmerne ikke vil følge læberne.
Til top
Eple Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eple Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hun skal da have noget guld.
Så kan du jo købe Sonos i januar 😊

Tak for dit indlæg.

Sidste år fik hun en ring af Grønlandsk guld. :-)

Prisen var i top.

Ang. Det med at købe Sonos til januar, da jeg fik afvide i dag i Hifiklubben at det tilbud med Deezer udløber den 31/12-2014, så det ville være den dum idé at vente.
Til top
Eple Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eple Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Vilde gaver du giver din kæreste!!

Men med det sagt, så lyder det ikke så dumt. Med blanding af iPhone og Android, så er Sonos et af de bedste bud. De har en den bedst gennemprøvede controller til smartphones/tablets og er altædende angående formater.

Angående Play 3, så skal du lige have in mente, at den ikke har en line-in, ligesom Play 5, så du kan ikke få lyd i den fra computeren (jo altså, gennem Sonos controlleren selvfølgelig, men ikke fra spil og YouTube og hvad man nu ellers har lyd fra).

Angående Play 5, så har den da en acceptabel lyd, men hvis I hører så meget musik som I gør, så ved jeg dog ikke, om det er den optimale enhed til formålet. I vores gamle lejlighed, brugte vi den som køkkenhøjttaler. I vores nye rækkehus, er den forvist til badeværelset, da køkken og stue går i et.
Jeg synes personligt ikke, at den er værdig som min primære musikkilde. Tror dog min kæreste godt kunne nøjes. Det er meget en smagssag.
Tilmed skal du lige tænke på, at hvis du vil bruge dens line-in til TV'et eller Apple TV, så er der 70ms forsinkelse på lyden. Dvs. at stemmerne ikke vil følge læberne.

Tak for dit lndlæg.

Jeg vil i morgen lige smutte forbi Hifiklubben også lige teste løs. Jeg er OBS på diverse in/output.


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 06:30
Jeg ville ikke vælge en 5'er til stuen. Hellere to 1'ere og så nappe en sub senere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 06:30
Ville nok købe play 1 over hele linjen.

Og ikke nøjes med en enhed i stuen.

Men lyt lidt på dem i klubben før du beslutter dig.
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 08:43
Vi har følgende Sonos setup :-)

Sovværelse = Play 1
Kontor = Play 1
Badværelse = Play 1
Køkken = Play 1
Gæsteværelse = AMP + B&W M1 og Dali sub.
Stuen = kommer der snart en connect og større højttaler setup.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 09:16
Når du nu har givet hende en masse elektronik, var det så ikke en ide at give hende en "pige" gave for en gangs skyld? Smile

Jeg har selv samme problem derhjemme. Konen er godt nok glad for diverse elektroniske dimser, og da det er mit interesseområde er jeg også god til at vælge de "rigtige" ting. Dog siger hun engang i mellem at det også er rart at få noget til piger. I hendes tilfælge er det smykker, tøj, sko, tasker, men kunne også være en oplevelse. F.eks. en ferie, et weekendophold, koncertbilletter etc. Det vil du så også få noget ud af...

Når det så er sagt, så synes jeg også Sonos er en god ide, det har vi snakket om at få derhjemme også Wink
Som Nagash siger, så ville jeg heller ikke kunne "nøjes" med en Play5 som primære lydkilde. Der ville en Connect, eller Connect:Amp nok være bedre...
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg ville ikke vælge en 5'er til stuen. Hellere to 1'ere og så nappe en sub senere.
Specielt en SUB gør virkelig meget for lydoplevelsen. I stuen kører jeg med PlayBar, SUB og 2 Play-1 som baghøjttalere.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 12:00
Jeg synes ikke Sonos spiller godt nok i deres standalone højttalere til at jeg vil bruge dem som primær lyd i stuen. Jeg har også Playar-setup'et i stuen, men til musik har jeg en Connect og et sæt aktive højttalere + aktiv sub (non-Sonos, da den ikke virker med Connect).

Jeg har ikke testet musikken i Playbar efter den nyeste opdatering, som de skrev skulle give en bedre musikoplevelse, men for trådstarter er det nok også underordnet.

Jeg bruger Play:1 i børneværelser og Play:5 i soveværelse og jeg er ret utilfreds med 5'eren i soveværelset.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Jeg bruger Play:1 i børneværelser og Play:5 i soveværelse og jeg er ret utilfreds med 5'eren i soveværelset.

På hvilken måde er du utilfreds med Play5? Vi overvejer selv at få Sonos derhjemme, og det vil blive en af play modellerne til at starte med, i rum som soveværelse, køkken, badeværelse osv. Vi har dog været meget i tvivl om hvilke størrelser der så vil passe os bedst... Men hvis 2x Play er bedre end en 5'er, så er det jo nok den vej man skal gå...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu