|
Fiber fra sydenergi |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-December-2014 kl. 19:42 |
Jeg ved ikke om dette er rette forum at spørge i.
Jeg overvejer at droppe Yousee til fordel for kun i ternet fra se. DER er en boks i vores kælder som jeg ved er slået til i nabolejligheden. Der bor ingen pt. Så kan ikke banke på, og spørge hvordan det kommer ind i lejligheden . Har spurgt tre ved se nu, og ingen kan svare på det. Nogen af jer der ved, om der skal bores hamres osv, eller om det sendes trådløst eller lignende fra kælderen og ind? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du skal kunne se TV, så skal der jo et signal til det, ved ikke om det som andre steder med en Fiber forbindelse leveres som DVB-C, eller om der skal bruges en STB. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Skal kun have internet. Dropper tv og kører på streaming den smule jeg ser
|
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
De trækker et lille fiber ind til dig og sætter et modem op. Den i har i kælderen er en slags fordeler, så de kan koble flere lejligheder på, uden at skulle have mere fiber ind ude fra gaden. Så hvis der ikke er noget rør trukket op til dig, bliver der nok trukket et fra den kasse i kælderen op til din lejlighed.
|
|
![]() |
|
Bum bum". Gad vide hvor meget de så ødelægger i forbindelse med det.. Og lugter af, jeg skal have snakket med udlejer om det inden jeg går i gang.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvorfor skulle der dog ødelægges noget.? Dog kan der jo ikke bores huller uden der svines lidt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ren og skær erfaring med udbyderes håndværkere, der ikke altid har fokus på at bore minimalt. Desværre.
Sidst skulle der tapetseres om, med svaret, hvad havde du forventet, når der skal trækkes kabler. Vel at mærke et kabel fra rum til rum og ikke fordi der skulle fræses rør eller kabler ind Redigeret af aerik - 11-December-2014 kl. 20:08 |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Da det allerede er i kælderen og en lejlighed, vil jeg tro de allerede har fået lov af din udlejer. SE skal have en underskrift inden de går i gang, men ved dig har de jo fået lov. Det er et lille fleksibelt rør på 7-8mm, som de bare trækker langs med andre rør eller hvad de nu kan finde. For at komme ind i din lejlighed, skal der så bare et lille hul til. Forhåbentligt går det ikke som her, hvor de sendte to lærlinge ud. De endte med først at bore ned i et varmerør til en lejlighed og bagefter var ved at bore op gennem trægulvet midt i lejlighedens gang ![]() Redigeret af bibihest - 11-December-2014 kl. 20:18 |
|
![]() |
|
Bare fordi der er kabler f.eks langs fodlister, er jo ikke ensbetydende med at der skal laves andet eller meget andet i den forbindelse. |
|
|
|
![]() |
|
Der er ikke samme udlejer på de to lejligheder, så det er ikke givet, at der hives lov. Men mon ikke. Hvorfor skulle man modsætte sig det .
Lyder som en fornøjelig tur du var igennem. |
|
![]() |
|
Du kan nogle gange få røret af SE og selv trække det til din lejlighed, så er du sikker på det er gjort ordentligt. Det er bare at ringe til dem, så plejer de at smide det forbi. Så kan du også høre samtidig om de har fået en underskrift af din udlejer eller om du skal snakke med ham |
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Og husk det er Stofa du får nu
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |