recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A830 kraftfuld nok til CM8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A830 kraftfuld nok til CM8

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha A830 kraftfuld nok til CM8
    Sendt: 11-December-2014 kl. 15:12
Jeg finder åbenbart ingen ro ift hjemmebio mm. Derfor kan jeg ikke lade være med at kigge brugt markedet igennem.
Jeg har pt en Aventage 830, som jeg nu bruger med en Zensor 5 surround pakke og det spiller fint. Som bekendt er B&W jo nogle der skal bruge noget benz. Så vil den 830 kunne trække et par CM8 som fronter?
Jeg har et lille rum og tænker CM1 som bagkanaler 
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 22:48
Jeg har et par CM8 spændt for en A830 og ikke nok med at det foregår fuldstændig problemfrit, så lyder det også helt fantastisk. Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 22:57
Det lyder spændende.. Men for pokker de er jo ikke til at opdrive brugt:)..
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 16:48
Jeg snupper lige tråden til et par spørgsmål omkring A830.

Det er min første forstærker forbundet via HDMI, så det giver anledning til lidt spørgsmål.

- Viser jeres display en speciel indikator, hvis der afspilles indhold hvor lyden er DTS HD MASTER?

- Jeg hører en del musik via min Raspberry Pi og jeg ville ønske musikken kunne spille videre, når der skriftes til tv der også er forbundet via HDMI. Er der et trick til brug herfor?

Jeg har forbundet et par SA 1280 til min og det lyder bragende godt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 17:35
Ja så skriver displayet DTS HD MTR (mener jeg er sådan).

Jeg kan på stående fod ikke huske hvad de forskellige indstillinger hedder, men du har sikkert sat HDMI CEC, eller HDMI Control til On.. Så skifter den når du slår væk..

Slår du det fra så kan du høre musik forsat, selvom du skifter til tv. Men tv lyden skal du så manuelt slå til, hvis du vil have tv lyd over anlægget
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 19:22
Spille kan det meste man sætter sammen, men skal der overskud og luftighed i lydbilledet så ville jeg nok satse på størrer receiver, eller finde effekt forstærker brugt måske.
Ud over bare at give lydtryk, får man altså en anden rummelighed i lyden med størrer forstærker.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu