|
Ny mediaserver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nunbaggi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 306 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-December-2014 kl. 11:20 |
Jeg skal have opgraderet min mediaserver, og har nogle spørgsmål.
Nuværende setup, har jeg lagt nogle hdd sammen for at få nogle større diske, vil jeg kunne flytte dem til ny computeruden at filer går tabt? Har en mSata hdd fra macbook (samsung mz-dpc2560/0a2), kan den bruges på et stationær bundkort? Hvilket cpu vil i anbefale? Jeg kører plex media server og har problemer hvis jeg skal trække filer fra et sted med dårlig båndbredde, kan se den jeg har nu kører på 100% fordi den ikke kan nå at transcode. Har en athlon 64 dualcore 5600+ og 4 gb ram På forhånd tak -- |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enten skal du have et bundkort Erhard en msata port eller også skal du købe en msata til sata konverter.
Den her cpu har jeg i min medieserver / htpc. Den æder alt og transcoder de største filer uden få sved på panden. Har haft 5 plex streams i gang af fulde bluray rip, som test og dette klarede den uden problemer samtidig med den afspillede et andet bluray rip via XBMC. quadcore i5-4570T Den bruger ikke meget strøm med en TDP på 35W. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hvis du mener med at "lægge HDD's sammen" som at de kører en eller anden form for raid - så glem alt om at bibeholde data ved en flytning med mindre raidsetup er 100% identisk med det gamle. Og det er det jo ikke lige eftersom du har brug for mere kraft i maskinen. Du skal enten købe nogle flere diske og kopiere over eller også have filerne liggende andre steder :-(
hvad angår det med msata - såfremt dit bundkort har et lille msata slot (og det er der efterhånden en del miniITX kort der har) så kan du bruge den direkte. Alternativt skal du have en adapter til alm sata - al a det her http://www.proshop.dk/Controller/DeLOCK-Converter-SATA-22-pin-%3E-mSATA-2301800.html |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
Har du overvejet den her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136980&PID=1381000&title=perfekt-lille-mediecenter-slgesny-pris#1381000
|
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Har du lagt diskene sammen i windows? Så kan de godt flyttes til ny windows maskine og importeres.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |