recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mediaserver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mediaserver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nunbaggi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny mediaserver
    Sendt: 14-December-2014 kl. 11:20
Jeg skal have opgraderet min mediaserver, og har nogle spørgsmål.

Nuværende setup, har jeg lagt nogle hdd sammen for at få nogle større diske, vil jeg kunne flytte dem til ny computeruden at filer går tabt?

Har en mSata hdd fra macbook (samsung mz-dpc2560/0a2), kan den bruges på et stationær bundkort?

Hvilket cpu vil i anbefale?

Jeg kører plex media server og har problemer hvis jeg skal trække filer fra et sted med dårlig båndbredde, kan se den jeg har nu kører på 100% fordi den ikke kan nå at transcode. Har en athlon 64 dualcore 5600+ og 4 gb ram

På forhånd tak 
--
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 19:59
Enten skal du have et bundkort Erhard en msata port eller også skal du købe en msata til sata konverter.

Den her cpu har jeg i min medieserver / htpc. Den æder alt og transcoder de største filer uden få sved på panden.

Har haft 5 plex streams i gang af fulde bluray rip, som test og dette klarede den uden problemer samtidig med den afspillede et andet bluray rip via XBMC.

quadcore i5-4570T

Den bruger ikke meget strøm med en TDP på 35W.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 21:56
hvis du mener med at "lægge HDD's sammen" som at de kører en eller anden form for raid - så glem alt om at bibeholde data ved en flytning med mindre raidsetup er 100% identisk med det gamle. Og det er det jo ikke lige eftersom du har brug for mere kraft i maskinen. Du skal enten købe nogle flere diske og kopiere over eller også have filerne liggende andre steder :-(

hvad angår det med msata - såfremt dit bundkort har et lille msata slot (og det er der efterhånden en del miniITX kort der har) så kan du bruge den direkte. Alternativt skal du have en adapter til alm sata - al a det her http://www.proshop.dk/Controller/DeLOCK-Converter-SATA-22-pin-%3E-mSATA-2301800.html
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 22:10
Har du overvejet den her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136980&PID=1381000&title=perfekt-lille-mediecenter-slgesny-pris#1381000
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 22:42
Har du lagt diskene sammen i windows? Så kan de godt flyttes til ny windows maskine og importeres.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu