recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken receiver?? (Atmos?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken receiver?? (Atmos?)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jespera Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken receiver?? (Atmos?)
    Sendt: 13-December-2014 kl. 17:44
Overvejer lidt meget om det ikke snart er ved at være på tide, at udskifte min gamle Onkyo 805 receiver ud, med en nyere, da jeg godt kunne tænke mig at prøve en reciever med bedre rumkorrektion, hvilket der vel er i de fleste nyer modeller

Men hvad bør man vælge? kan læse at Dolby Atmos er kommet på gaden, og lyder lidt spændende at prøve, da anmeldelserne er meget positive dem jeg har læst rundt på nettet..

Krav til receiveren er egentlig kun god lyd, skal hverken bruge AirPlay eller andet smart streaming tjenester.. Har også effektforstærkere til at trække hele mit anlæg, så skal bare bruge en reciever / pre processor som kan levere en rigtig god lyd..

Hælder nok mest til en Onkyo igen, da jeg har været meget glad for min 805 :) men hvis der er andet der givere mere value for the money, er jeg ikke låst fast til en Onkyo. Har også læst meget godt om Anthem mrx receiverne, men der må man så undvære Atmos delen.

Lige nu køre jeg 5.1 setup, med Rotel 1075 (5x125w) til surround højtalerne og en Rotel 990 (2x200w) til at drive basserne i fronterne

Hvad vil i mene ville være værd at overveje??

Prisklasse er MAX 10.000kr. Brugt gør overhovedet intet, hvis det ville være bedre at vente til Atmos kommer mere ind på markedet, der kommer ikke til at hænge højtalere i loftet sådan lige inden for den nærmeste fremtid. Men har læst at selv i et 5.1 setup giver Atmos lydsporet et stort løft.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 18:26
Jeg er ikke så meget inde i Atmos endnu, men har 2 film med det. Og i forhold til DTS HD Master og True HD, så giver det altså lige et ekstra spark, også på en Receiver som ikke har Atmos på. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2006
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 19:09
Hvilke 2 film er det? og har I kendskab til andre som har Atmos?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 19:14
Det er den nye Transformers og den nye Ninja Turtles. Der er bare knald på. Kender ikke lige flere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 09:58
The expendables 3 har også altid.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 09:58
Atmos
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 10:48
Det står da ikke på coveret. Der er det det Master HD.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2007
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 11:48
Den Japanske Udgivelse af BBC programmet Nature, har Dolby Atmos lydspor (Engelsk Dolby TrueHD 7.1), og både 2D og 3D. Smile

::::::::
J.Skovgaard
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 12:17
The Expendables 3 er desværre uden Dolby Atmos lyd på den Danske udgivelse, men kan købes i England med Dolby Atmos. 

Holder skarpt øje med blu-ray titler med Dolby Atmos, se hvilken der er kommet eller er på vej http://biojensen.dk/dolby-atmos-udgivelser
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af jespera jespera skrev:

Overvejer lidt meget om det ikke snart er ved at være på tide, at udskifte min gamle Onkyo 805 receiver ud, med en nyere, da jeg godt kunne tænke mig at prøve en reciever med bedre rumkorrektion, hvilket der vel er i de fleste nyer modeller

Men hvad bør man vælge? kan læse at Dolby Atmos er kommet på gaden, og lyder lidt spændende at prøve, da anmeldelserne er meget positive dem jeg har læst rundt på nettet..

Krav til receiveren er egentlig kun god lyd, skal hverken bruge AirPlay eller andet smart streaming tjenester.. Har også effektforstærkere til at trække hele mit anlæg, så skal bare bruge en reciever / pre processor som kan levere en rigtig god lyd..

Hælder nok mest til en Onkyo igen, da jeg har været meget glad for min 805 :) men hvis der er andet der givere mere value for the money, er jeg ikke låst fast til en Onkyo. Har også læst meget godt om Anthem mrx receiverne, men der må man så undvære Atmos delen.

Lige nu køre jeg 5.1 setup, med Rotel 1075 (5x125w) til surround højtalerne og en Rotel 990 (2x200w) til at drive basserne i fronterne

Hvad vil i mene ville være værd at overveje??

Prisklasse er MAX 10.000kr. Brugt gør overhovedet intet, hvis det ville være bedre at vente til Atmos kommer mere ind på markedet, der kommer ikke til at hænge højtalere i loftet sådan lige inden for den nærmeste fremtid. Men har læst at selv i et 5.1 setup giver Atmos lydsporet et stort løft.

Yamaha RX-A2040 er et rigtig godt bud!

M.v.h.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 13:23
Jeg har en Onkyo TX-NR636 og det er en fremragende receiver (synes jeg som lægmand), men den er nok ikke kraftig nok til dine højtalere. Du skal nok lige et nummer eller 2 to.

Til gengæld er jeg da blevet inspireret af diskussionen og har netop bestilt et sæt Onkyo SKH-410 Atmos højtalere i julegave til mig selv :-)
.
Til top
jespera Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2008
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 16:19
Mange tak for jeres input, vil da lige kigge nærmere på de forstærkere der er foreslået ind til videre :)

Og som jeg skrev i mit opslag, så skal jeg ikke bruge forstærker delen, da jeg allerede har 2 stk effektforstærkere..

Har også lige fået set Turtles med Atmos lydspor... For dælen det er noget der rykker, atmos er vist helt sikkert kommet for at blive.!!!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu