recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Smart TV -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Smart TV -

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Schluter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2014
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schluter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Smart TV -
    Sendt: 12-December-2014 kl. 14:01
Hej, 

Står i den situation at skulle have nyt tv. Min viden på området er sparsomt så håber på lidt assistance. 
Jeg har følgende krav/ønsker: 
- Min 40 Tommer
- Maks 48 Tommer
- Fuld HD
- Slankt elegant design. Gerne så lidt ramme som muligt. 

Hvad vil I anbefale?
Sig endelig til hvis der skal uddybes yderligere. 

V.
Patrick, 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 14:45
Og dit budget ?
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 14:47
Panasonic AS640-serie får mange rosende ord på vejen. Dog bemærk at betragtningsvinkel er begrænet til 30-35º da vi snakker AV-panel. Men for de fleste er det nok uden betydning. Og prisen er rigtig fornuftig (48" koster pt. 4.200,-).
Test: http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as640b-201406183815.htm
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Schluter Schluter skrev:

Hej.

Jeg har følgende krav/ønsker: 
- Min 40 Tommer
- Maks 48 Tommer
- Fuld HD
- Slankt elegant design. Gerne så lidt ramme som muligt.

V.Patrick.

Ok!
Så ordentlig billed- og lydkvalitet er ikke noget krav!!!???   

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Snigerdis Snigerdis skrev:

Panasonic AS640-serie får mange rosende ord på vejen. Dog bemærk at betragtningsvinkel er begrænet til 30-35º da vi snakker AV-panel. Men for de fleste er det nok uden betydning. Og prisen er rigtig fornuftig (48" koster pt. 4.200,-).
Test: http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as640b-201406183815.htm

Jep! Har den i 55". Er absolut anbefalelsesværdig.

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 19:06
Panasonic har vel efterhånden brug for at blive støttet omkring tvproduktion. Desværre. Jeg foretrækker dog snarere Samsung i kvalitet både i billede, formåen og i software, selv om jeg tidligere havde et udmærket plasma tv fra Panasonic. Forskellen er dog stor.
Markedsandelenen viser også kvalitetsforskellen - med mindre man opfatter folk som uintelligente eller ret blinde.
Jeg fik forevist et Panasonic uhd ved forrige køb, men valgte Samsung både ud fra billede, øvrig kvalitet og hvad det magter. Og det er flot både i detaljer, når det viser hastighed og samspil med andre enheder.
Også herinde på recorder.dk må man desværre tage sig i agt for såkaldte skjulte sælgere. Følg med i debatten, når de blotter sig. Det sker som regel, når de udtaler dig om andre produkter, end de selv har.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Panasonic har vel efterhånden brug for at blive støttet omkring tvproduktion. Desværre. Jeg foretrækker dog snarere Samsung i kvalitet både i billede, formåen og i software, selv om jeg tidligere havde et udmærket plasma tv fra Panasonic. Forskellen er dog stor.
Markedsandelenen viser også kvalitetsforskellen - med mindre man opfatter folk som uintelligente eller ret blinde.
Jeg fik forevist et Panasonic uhd ved forrige køb, men valgte Samsung både ud fra billede, øvrig kvalitet og hvad det magter. Og det er flot både i detaljer, når det viser hastighed og samspil med andre enheder.
Også herinde på recorder.dk må man desværre tage sig i agt for såkaldte skjulte sælgere. Følg med i debatten, når de blotter sig. Det sker som regel, når de udtaler dig om andre produkter, end de selv har.

Jamen så blotter jeg migLOL Jeg mener ikke at man på nogen måde kan sætte lighedstegn mellem markedsandele og kvalitet. Det er langt hen ad vejen et spørgsmål om pris, og her er Samsung på mange måder et billigt TV i forhold til Panasonic og Sony.

Men det glæder mig usigeligt at du er fortrøstningsfuld omkring Samsungs Firmware med tanke på, hvad mange har været udsat for på netop dette område. Men okay - måske er Samung blevet bedre.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen så blotter jeg migLOL Jeg mener ikke at man på nogen måde kan sætte lighedstegn mellem markedsandele og kvalitet. Det er langt hen ad vejen et spørgsmål om pris, og her er Samsung på mange måder et billigt TV i forhold til Panasonic og Sony.

Men det glæder mig usigeligt at du er fortrøstningsfuld omkring Samsungs Firmware med tanke på, hvad mange har været udsat for på netop dette område. Men okay - måske er Samung blevet bedre.

Ingen tvivl om firmware kunne være bedre. Dette har jeg også oplevet fra andre fabrikater med mine hurtigt udskiftede produkter. Mon ikke det er et resultatet af hastighed for at vise nyt. Dette problem er ikke kun relateret til TV branchen. Det ser vi overalt.
Det tager jeg mig ikke af. Bare det bliver løst, og jeg må sige, at Samsung har løst alt det, jeg savnede.

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
JohnHDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Sted: Køge, Danmark
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnHDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 20:33
Sony 48" , flot billede, rimelig lyd og meget slank ramme/design. Godt tv til prisen.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL48W605BBAE/sony-48-smart-tv-med-wi-fi-kdl48w605b
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 21:21
Vær opmærksom på at denne model vidst nok IKKE understøtter VIAPLAY...
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 21:34

Markedsandelenen viser også kvalitetsforskellen

Yes, yes. Prosonic leverer super kvalitet, specielt på det danske marked..........eller noget.

Samsung er det firma der bruger langt flest penge på reklamer og har fået proppet ind i hovederne af folk at de leverer kvalitet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Markedsandelenen viser også kvalitetsforskellen

Yes, yes. Prosonic leverer super kvalitet, specielt på det danske marked..........eller noget.

Samsung er det firma der bruger langt flest penge på reklamer og har fået proppet ind i hovederne af folk at de leverer kvalitet.

Klaus

Vi lader billedet stå et øjeblik

Redigeret af bentpetersson - 12-December-2014 kl. 21:38
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu