recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fujitsu-Siemens Scaleo E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFujitsu-Siemens Scaleo E

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Emne: Fujitsu-Siemens Scaleo E
    Sendt: 29-August-2006 kl. 12:36

Lige nu har Expert 2 udgaver af dette mediacenter

http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/personal_comput ers/scaleo_e.html

Erfaringer ?

Redigeret af confused - 29-August-2006 kl. 12:39
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 17:16
Jeg reperere dem til daglig og det er noget skrammel. De ser pæne ud men der er mange ting der ikke er gennemtænkte på dem og andre ting der bare er dicideret dårligt lavet.
Hold dig væk og brug pengene på noget andet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 08:16

Damn ! ikke lige det man har lyst til at høre, når jeg nu brugte 9000 på én i går ;-)

Men tak alligevel.

Dog skal det nu siges, at mit første indtryk er godt indtil videre, og har fået det hele til at spille, pånær tuning af kanaler i DVB-T "mode"

Det undrede mig nu lidt, at de 2 tunerkort ikke er gemt lidt bedre væk inde i maskinen i stedet for at man udvendig skal sørge for antennetilslutning til begge. Her følger dog diverse kabler, samt fordelerstik med fra producenten.

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 08:47

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Det undrede mig nu lidt, at de 2 tunerkort ikke er gemt lidt bedre væk inde i maskinen i stedet for at man udvendig skal sørge for antennetilslutning til begge.

Det er blandt andet en af de ting jeg mener ved dårligt design. En anden ting der kan nævnes er at den kan finde på at blive rigtig varm.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 09:14

Dog skal det nu siges, at mit første indtryk er godt indtil videre, og har fået det hele til at spille, pånær tuning af kanaler i DVB-T "mode"

Hvilket TV har du koblet til? CRT (mærke, 50Hz/100Hz, etc.) eller fladskærm?

Hvordan er TV-signalets kvalitet mht. støj og opløsning?

/lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 10:06

BeLLe :

Jeg har godt fornemmet at den bliver lidt varm - det er en af de ting jeg var lidt betænkelig ved inden købet - at den kører med en Pentium 4 3Ghz. i stedet for de nye Core Duo som jo ikke kræver nær samme nedkøling.

bantam :

Mit tv er "kun" et alm. analogt, så det er nok ikke mig du skal have til at vurdere kvaliteten. Jeg overvejer dog inden for kort tid at købe en fladskærm, og så vender jeg meget gerne tilbage med en "anmeldelse"

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 10:20

bantam :

Mit tv er "kun" et alm. analogt, så det er nok ikke mig du skal have til at vurdere kvaliteten. Jeg overvejer dog inden for kort tid at købe en fladskærm, og så vender jeg meget gerne tilbage med en "anmeldelse"

OK - det jeg er mest nysgerrig omkring er, om de oplever en forringelse af dit TV-signal (i forhold til dit TVs tuner), når du ser det som live-TV i MCE eller som en optagelse lavet mde MCE.

/lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 10:50

Jeg synes umiddelbart at billedet er godt. Ikke nødvendigvis perfekt, men her har jeg nok svært ved at forestille mig en htpc som giver lige så godt billede som du vil få ved direkte tv-kigning.

Nu har jeg jo af gode grunde ikke kunnet teste det med DVB-T endnu.

Jeg har en Kiss DP-588 som giver det perfekte billede, men den har samtidig en masse begrænsninger som jeg ikke ser i samme grad på en MCE htpc.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 13:44

så fik jeg DVB-T til at køre - det krævede bare en smule bedre signal :-)

Nu kæmper jeg så med at få sendt Dolby 5.1 ud til min forstærker via Coax udgangen - der følger et lille konfigurationsprogram med driveren, men jeg kan kun nå så langt som at få forstærkeren til at opfatte at det er et digitalt signal i 2 kanaler.

DVD-drevet larmer stort set som var det en alm. PC, så det er nok ikke ret meget som DVD-afspiller den skal bruges.

Ellers har jeg stadig et fint indtryk af maskinen.

Stadig ikke andre, der er faldet for tilbudet ?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 01:13

DVB-T understøtter pt. ikke Dolby Digital 5.1

DVB-T undertekster understøttes ikke af MCE2005

DVBViewer er et godt alternativ, men ikke så brugervenligt som MCE2005. Kan til gengæld håndtere alle de kanaler der pt. er i den nuværende MUX på en gang. D.v.s. du kan optage/se 3 kanaler på en gang med kun en tuner.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

DVB-T understøtter pt. ikke Dolby Digital 5.1

Jeg troede bare, at det var DR1 og TV2 der ikke understøttede DD5.1 endnu ? det lyder mærkeligt, at selve standarden DVB-T ikke skulle understøtte det.

Nå, men anyway - jeg bruger nu slet ikke DVB-T(jeg skulle bare teste om de virkede) - netop pga. de manglende undertekster i MCE, og jeg gider ikke bruge flere forskellige programmer på maskinen - det bliver noget rod ;-)

Mit problem var overhovedet at få pc'en til at sende et testsignal til forstærkeren i 5.1 - her har jeg dog fået noget til at køre f.eks en test dvd men det er via Win-DVD(som jeg jo heller ikke gider bruge med mindre det kan kaldes inde fra MCE).

Desuden har jeg oplevet at signalet fra Sputnik(ved trailers af diverse film) var i 5.1(ikke hørbart, men vist på min forstærker), men jeg blev en smule skuffet, da selve filmen, jeg så traileren til, IKKE blev sendt ud i andet end stereo ?!?

Jeg har været igang med at finde opdaterede drivere til lydkortet, som er et Realtek, men indtil videre uden held.

Som jeg nævnte i en anden tråd, vil jeg en af dagene lægge et par optagelser ud på en ftp-server, så man har mulighed for at danne sig et indtryk af kvaliteten :-)

Forresten så skal jeg da også have prøvet DVBViewer en dag - med alle de rosende ord forskellige steder fra, skal den da opleves !

Redigeret af confused - 03-September-2006 kl. 09:30
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 11:56

Mener at DVB-T understøtter 5.1 lyd. F.eks. sender TV2 digitial dolby 2.0..

Det betyder at man lige så godt kunne sende DD 5.1...

Der er bare ingen der sender det pt. via DVB-T.

På DVB-S kan også modtage 5.1 lyd, så det må være i standarden....

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu