|
ISO rip af BLU-Ray |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jonas Bojer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2014 kl. 19:14 |
Hejsa
Jeg er totalt begynder hvilket program er eller bedst til ripning af BLU-Ray film lossless. Jeg vil prøve at spille ISO filerne over min OPPO? Hilse Jonas Bojer |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan enten bruge DVDFab eller AnyDVD
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Hvis du ikke har bruge for menuer så rip via MakeMKV - den gør det også tabsfrit. Du kan hente en gratis nøgle til Blu-Ray så længe programmet er i beta : http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=5&t=1053
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Jonas Bojer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Tak alle for hurtige svar ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
hvordan ripper du lige til ISO med makemkv ? |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Det gør du ikke. Jeg skriver hvis der ikke er brug for menuer mm så brug MakeMKV
|
|
![]() |
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
Lige en kommentar.
Det smarte ved at bruge MakeMKV (og altså MKV filer i stedet for ISO) er, at man vælger lydspor (sprog), og evt. undertekster når man ripper. Derfor behøver man ikke menuen, og filmen starter når filmen er valgt og man trykker play.
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
Det samme kan du gøre med DVDFab. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Og med AnyDVD hvis du bruger Clown_BD ved siden af. Med denne løsning kan du også gemme som ISO og stadig have pillet udvalgte lydspor, undertekster, og kapitler fra, så den giver samme resultat som MakeMKV, blot i andre containere. Jeg gemmer selv via AnyDVD+Clown_BD i BDMV format, så jeg har BluRay-folderstrukturen intakt og kan se M2TS-filen. Det gør det nemmere hvis jeg vil bruge filen til noget andet bagefter.
Redigeret af Torben Rasmussen - 16-December-2014 kl. 12:59 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
Hejsa
Kan Oppo'en afspille .ISO filer ? Vh ![]() |
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
![]() |
|
tornsanger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-December-2014 Status: Offline Point: 13 |
Vil klart anbefale at bruge makemkv efter ripning, da du sparer plads på hdd. især film med Truehd har jeg fået til at fylde 2-4 gb mindre pr. film, kun ved at skifte container fra bdmv(iso) til mkv(kun main movie med bedste lydspor).
Det bliver til en del plads hvis du har mange film... De fleste film er plads besparelsen kun på 1-2 gb pr. stk. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |