recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optagelser på panasonic dmr-bct83 optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

optagelser på panasonic dmr-bct83 optager

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: optagelser på panasonic dmr-bct83 optager
    Sendt: 13-December-2014 kl. 14:10

Hej, jeg har lige købt mig en panasonic dmr-bct83 optager.

Jeg undrer mig meget over at når jeg optager et dokumentar program eller en film som jeg gerne vil gemme og brænde ned på en tom DVD så kan jeg ikke afspille den på en anden DVD afspiller ? Det virker kun i 10 sekunder. Er det er spæring som ligger på og kan man fjerne det ?

Jeg tænker hvad skal jeg gemme det for hvis jeg ikke kan se det når min nye panasonic dmr-bct83 optager engang ikke kan mere. Så kan jeg aldrig se mine optagelser igen.

Jeg har også en philips og den har jeg altid godt kunne afspille på andre DVD afspillere. Men det var ellers meningen den skulle på pension.


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 14:15
husker du at lukke dvd'en  ( finalize ) ?
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 14:24
Det er jeg ret sikker på jeg har gjort, men jeg kan da lige prøve igen for en sikkerhedsskyld.

Det kommer dog til at tage lidt tid, den brænder jo desværre meget langsomt.

Er det normalt den skal bruge 2 timer på at brænde ned på en DVD ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 14:42
Hvis det er en HD udsendelse som skal konverteres til DVD format så skal det nok passe.

Har selv en panaconic 730 recorder, men har faktisk kun prøvet en gang at brænde ud !

Lader den streame optagelserne i stedet for.  eller overfører dem til computer hvis det skal gemmes
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 14:56
Hvordan kan jeg se om det er en HD udsendelse ?

Jeg har optaget lidt på DR K som ikke er analog mere. Er alt så HD der nu ?

Ja jeg konventere først fordi de ikke kan være på DVD'en.

Hvordan kan jeg overføre dem til min computer så jeg kan brænde dem ned på en tom DVD som kan afspilles på alle afspillere ?
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 15:05
Noget lignende har været oppe tidligere, og det har tilsyneladende noget at gøre med Pana'ens kapitelinddeling. Hvis dette er problemet, så vil jeg gætte på, at du kan omgå problemet, ved først at konveretere til DVD-kompatibelt format (hvis nødvendigt), og herefter fjerne alle de kapittel-inddelinger, som Pana'en har lavet, og til sidst brænde optagelsen ud som et enkelt kapitel.

Redigeret af NitroBlast - 13-December-2014 kl. 15:06
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 15:08
Det burde da ikke tage så lang tid at brænde. Når jeg brænder en blu-ray så tager det Ca 30 min
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Det burde da ikke tage så lang tid at brænde. Når jeg brænder en blu-ray så tager det Ca 30 min
 
Hvis optagelsen skal konverteres fra DR til SD imens det bliver brændt ud, så tager det sin tid Wink
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 15:46
Jeg prøvet jeg lige at lave et kort test. brændte noget ned som varet et par min 4 gange på samme dvd og lavet en menu med 4 optagelser på og 4 titler på.

Den afspiller så 1 del fint, 2 del vil den slet afspille, 3 del virker fint og 4 del vil den ikke afspille når jeg tester den på en anden afspiller.

Jeg har konverteret fra DR til SP

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 16:50
Til orientering sender DrK ikke i HD.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 17:09
Ok så har det altså ikke noget at gøre med HD Confused
Til top
larschris Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larschris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 17:42
Jeg gør følgende:
Optag i DR-format
Kopier ud på BD-RE skive uden konvertering - det tager få minutter
Køb et USB Blueray drive til din PC, hvi du ikke har BlueRay på den
Cut and paste katalogerne BDAV og AACS ind på PC'en - så er BD-skiven tom og klar til næste.
Evt. kan man nøbes med at kopiere BDAV\STREAM\*.m2ts filerne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu