recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kun lyd i pcm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kun lyd i pcm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
suzuki Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-December-2014
Sted: Aakirkeby
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suzuki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kun lyd i pcm
    Sendt: 21-December-2014 kl. 00:07
hej. jeg har et problem med mit samsung smart tv. model nummert er ue55f6675sb
jeg kan kun et valg når jeg bruger lyden over hdmi kabelet fra min ps3 og min samsung bluray afspiller.via tv og ud via hdmi til min soundbar. model nummer HW-H750..
hvorfor er det kun stereo??

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 00:16

Der videresendes kun 2Ch lyd fra externe enheder. Du vil få Multichannel når der modtages TV.
Når det er fra en Soundbar, er det totalt uden betydning, da man jo ikke kan få Sorround fra en sådan.

Redigeret af Radiomanden - 21-December-2014 kl. 00:20
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
suzuki Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suzuki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 00:20
ja. men har snakket med samsung danmark. de siger hdmi lyd udgang via hdmi er op til 7.1. med det er det ikke.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 09:20
Hvordan kan du være sikker på at det kun er stereo? PCM betyder ikke nødvendigvis stereo, det kan være alt fra stereo til et HD surround format.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når det er fra en Soundbar, er det totalt uden betydning, da man jo ikke kan få Sorround fra en sådan.
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/wireless-sound/soundbar/HW-H750/XE
Number of Channel 4.1 kanal

Så vel en form for pseudo surround med 4.1 i samme kasse?

Mvh. JørgenT

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af suzuki suzuki skrev:

hej. jeg har et problem med mit samsung smart tv. model nummert er ue55f6675sb
jeg kan kun et valg når jeg bruger lyden over hdmi kabelet fra min ps3 og min samsung bluray afspiller.via tv og ud via hdmi til min soundbar. model nummer HW-H750..
hvorfor er det kun stereo??
Hvis du kobler: ps3/samsung bluray afspiller -> Soundbar HDMI in, og Soundbar HDMI out (med ARC) <-> TV HDMI in port med ARC
Hvad kan du så vælge?

Mvh. Jørgen
Til top
suzuki Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suzuki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/wireless-sound/soundbar/HW-H750/XE
Number of Channel 4.1 kanal

Så vel en form for pseudo surround med 4.1 i samme kasse?

Mvh. JørgenT

tro mig man kan høre en tydelig forskel på stereo og surroundpå den soundbar jeg har.
for når jeg tager hdmi kablet fra min ps3 og sætter den i soundbaren så kan ps3'en vælge Dolby Digital 5.1 kan
DTs 5.1 kan

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu