recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening fra andet rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernbetjening fra andet rum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening fra andet rum
    Sendt: 22-December-2014 kl. 07:35
Jeg kunne godt tænke mig at kunne skifte kanal på min Viasat boks mens jeg sidder i naborummet til hvor Viasat boksen står. Det skyldes at jeg har "splittet signalet" således at samme billede vises på et TV i hvert sit rum.

Findes der en "remote control signal extender" som kan transmittere remote signalet gennem en væg frem til Viasat boksen?

På forhånd tak for eventuelle svar
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 07:45
Ja der er flere løsninger.  de kaldes ir extender.

Der er flere løsninger,  kender ikke selv til dem da jeg bruger en multi remote som også betjenes med en smartphone
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 08:06
Der findes flere løsninger. Fra den helt billige med et par ledninger eller trådløst der fører IR signalet til det andet rum over Harmony/"maxum" RF fjernbetjeninger, der findes iRule og andre smartphone/tablet løsninger. Lidt for enhver pengepung/temperament.

Selv bruger jeg en Pronto fra Philips der desværre er udgået.

Mvh BS

Edit: Nå. Første link virker ikke. Forhandleren har åbenbart spærret for deep link'ing så må du jo søge på google efter ir extender i stedet. Så reklamerer jeg jo heller ikke for en forhandler.

Redigeret af Bschmidt - 22-December-2014 kl. 08:13
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Der findes flere løsninger. Fra den helt billige med et par ledninger eller trådløst der fører IR signalet til det andet rum over Harmony/"maxum" RF fjernbetjeninger, der findes iRule og andre smartphone/tablet løsninger. Lidt for enhver pengepung/temperament.

Selv bruger jeg en Pronto fra Philips der desværre er udgået.

Mvh BS

Edit: Nå. Første link virker ikke. Forhandleren har åbenbart spærret for deep link'ing så må du jo søge på google efter ir extender i stedet. Så reklamerer jeg jo heller ikke for en forhandler.

Nej der er bare fejl i dit link.
Denne er rigtig uden dobbelt http'ere:
Link

Redigeret af ridderdk - 22-December-2014 kl. 09:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu