recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos vs. traditionelt hi-fi anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos vs. traditionelt hi-fi anlæg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos vs. traditionelt hi-fi anlæg
    Sendt: 23-December-2014 kl. 20:18
Vi har i dag tre Sonos højtalere fordelt rundt omkring i huset, som vi bruger til musik (streaming, radio osv.). Vi er rigtig glade for dem.

Til vores TV har vi i dag et omkring 10 år gammelt Panasonic hjemmebiograf anlæg, som efterhånden er ved at trænge til en udskiftning. Ser man bort fra priserne på Sonos, så kunne jeg godt være fristet til at købe et setup bestående af:
  • Sonos Playbar
  • Sonos Sub
  • 4x Sonos Play 3 (2xfor, 2xbag)
I runde tal, er det dog en investering i omegnen af 20.000 kr. Det er nok mere end hvad jeg er villig til at bruge på lyd :)

Mit spørgsmål i denne sammenhæng er, hvor et Sonos setup som ovenstående ligger rent lydmæssigt? Jeg er med på, at man betaler noget ekstra for de andre funktioner som Sonos har, samt at det generelt er lidt dyrt i forhold til hvad lyd man får. Hvis jeg skulle købe et traditionelt hi-fi anlæg der lydmæssigt er på niveau med ovenstående, hvad ville det så koste? Det er blot for at få en idé om, hvad man betaler ekstra for at det er Sonos.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 20:27
Du betaler en del for meget for sonos, for de penge kan der fåes meget velspillende anlæg.

Har selv næsten alt i sonos, og syntes det er fedest i dagligdagen og utroligt nemt.

Men rigtig highend hifi bliver det aldrig,   Dog er der jo mulighed for at putte sonos i bagenden af en hifi forstærker.
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 20:31
Jeg kan se, at Sonos selv anbefaler et setup med kun 2 baghøjtalere. Altså ingen fronthøjtalere. Det er måske ikke normalt at have i et Sonos hjemmebio setup?

Spørgsmåler et lidt, om et Sonos hjemmebio med ovenstående komponenter kun svar til en alm. hi-fi anlæg til 10.000 kr, eller hvor ligger vi?

Redigeret af dennism - 23-December-2014 kl. 20:32
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 20:35
Du kan ikke sætte fronthøjttalere på et Sonos setup. Playbaren udgør både fronter og center.

Det fungere rigtig til tv lyd, men ønsker du musik eller rigtig filmlyd, så kan du få mere lyd for det halve, hvis du vælger en traditionel løsning.
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 20:40
Vi hører kun dæmpet musik, så til det formål er vores nuværende Sonos højtalere ganske fornuftige. Vil dog gerne kunne tilføje en Sonos Sub til dem, hvis ikke det var fordi at den er alt for dyr :)

Jeg vil dog meget gerne have god filmlyd, så hvad det angår er Sonos nok ikke den rigtige vej at gå.

Det eneste der irriterer mig ved at købe en separat system til tv/film, er at vi ikke kan gøre brug af Sub fra dette system til musikafspilning med Sonos, hvilket jo vil være tilfældet med den anden løsning.

Tak for dine svar!

Redigeret af dennism - 23-December-2014 kl. 20:40
Til top
kristoffervn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristoffervn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 11:00
Er det ikke også en fordel hvis samme fjernbetjening kan bruges til højtalere og fjernsyn?
Med Sonos højtalerne kan du vel ikke skrue op for lyden på selve tvet? Eller er det kun et problem på mit tv?

Jeg har selv sonos, men synes ikke de fungerer så godt sammen med fjernsynet, så jeg lytter lige med her, for at se hvad du finder ud af.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 11:55
Det er kun playbaren der fungerer godt sammen med tv
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af dennism dennism skrev:

Det eneste der irriterer mig ved at købe en separat system til tv/film, er at vi ikke kan gøre brug af Sub fra dette system til musikafspilning med Sonos, hvilket jo vil være tilfældet med den anden løsning.

Det kan du godt alligevel.

Jeg har små Sonos højttalere i køkken og soveværelse. I stuen er der surround anlæg med 5.0 højttalere. Der har jeg en Sonos connect sluttet til receiveren. Jeg har store fronthøjttalere, derfor har jeg ingen sub, men hvis jeg havde, ville den også virke med Sonos.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu