recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI over IP netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI over IP netværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nicolaif Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolaif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI over IP netværk
    Sendt: 18-November-2014 kl. 11:34
Hej

Jeg har en HDMI udgang på 1. sal som jeg vil vise på mit fjernsyn i stuen.
Der er LAN begge steder, findes der nogle gode komponenter, som kan anbefales.
Det må ikke hakke i billedet. 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:21
Hejsa

Jeg har tidligere set løsninger til formålet - prøv at søge efter "hdmi extender" - de smarte findes også med ir, så du kan sende signaler tilbage til en evt. afspiller i et andet rum, som f.eks. hos dig, på 1. sal.

Så vidt jeg ved, kræver en hdmi extender 2 lan stk. pr. lokation.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:34
Man skal lige passe på, om det er HDMI over IP eller "bare" en extender over LAN-kabler (STP/UTP).

I første tilfælde laves HDMI-signalet om til en strøm af netværkspakker (Ethernet), som kan sendes gennem netværksgrej som fx. en switch. I det andet tilfælde skal der være direkte forbindelse mellem enhederne (må ikke gå gennem en switch eller en router, da signalet ikke har noget med Ethernet eller IP at gøre).

Skal det være "over IP" som du skriver, eller kan der skabes direkte forbindelse mellem de relevante udtag? 
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Malte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Malte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:35
Hej,

Der findes flere modeller der kan dette over 1 stk cat5e/6 kabel.

Der er flere forskellige på nedenstående side, i forskellige pris klasser
http://www.av-cables.dk/HDMI-extendere/

Jeg har ikke erfaring med nogen af dem, men det plejer at virke. Dem vi bruger på jobbet virker fint, men kan ikke lige navne på dem pt.

Hilsen

Malte
Til top
tornsanger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2014
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tornsanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2014 kl. 16:52
Jeg bruger selv hdmi extender. Min erfaring er dog at du skal bruge skærmede netkabler. Så hvis de kabler du har i væggen ikke er skærmet så kommer der for mange udfald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu