|
HDMI over IP netværk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nicolaif ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2014 kl. 11:34 |
Hej
Jeg har en HDMI udgang på 1. sal som jeg vil vise på mit fjernsyn i stuen. Der er LAN begge steder, findes der nogle gode komponenter, som kan anbefales. Det må ikke hakke i billedet.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa
Jeg har tidligere set løsninger til formålet - prøv at søge efter "hdmi extender" - de smarte findes også med ir, så du kan sende signaler tilbage til en evt. afspiller i et andet rum, som f.eks. hos dig, på 1. sal. Så vidt jeg ved, kræver en hdmi extender 2 lan stk. pr. lokation.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Man skal lige passe på, om det er HDMI over IP eller "bare" en extender over LAN-kabler (STP/UTP).
I første tilfælde laves HDMI-signalet om til en strøm af netværkspakker (Ethernet), som kan sendes gennem netværksgrej som fx. en switch. I det andet tilfælde skal der være direkte forbindelse mellem enhederne (må ikke gå gennem en switch eller en router, da signalet ikke har noget med Ethernet eller IP at gøre). Skal det være "over IP" som du skriver, eller kan der skabes direkte forbindelse mellem de relevante udtag?
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Malte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 64 |
Hej,
Der findes flere modeller der kan dette over 1 stk cat5e/6 kabel. Der er flere forskellige på nedenstående side, i forskellige pris klasser http://www.av-cables.dk/HDMI-extendere/ Jeg har ikke erfaring med nogen af dem, men det plejer at virke. Dem vi bruger på jobbet virker fint, men kan ikke lige navne på dem pt. Hilsen Malte |
|
![]() |
|
tornsanger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-December-2014 Status: Offline Point: 13 |
Jeg bruger selv hdmi extender. Min erfaring er dog at du skal bruge skærmede netkabler. Så hvis de kabler du har i væggen ikke er skærmet så kommer der for mange udfald.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |