recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 55 tilbud? (M. / U. 4K)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 55 tilbud? (M. / U. 4K)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 55 tilbud? (M. / U. 4K)
    Sendt: 25-December-2014 kl. 14:03
Hej, er der nogen der har fundet et godt tilbud her efter jul på Samsung 55hu7505?

Jeg står imellem det og ikke 4K udgaven, men prisen er 7777 kr uden og 12.000 med, så det er jo en enorm forskel.

Så hvis nogen har et godt tip er det værdsat.

Mvh Casper
Mvh.

Casper
Til top
thcleaner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thcleaner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 14:09
det er dyrt at være first mover og det er sjælent det betaler sig. også kan man jo godt få 4k billigere
https://www.komplett.dk/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55hu6905/811970?cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

Redigeret af thcleaner - 25-December-2014 kl. 14:10
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 18:30
Ja det er sandt, first movers er altid dyrt.. Godt alternativ tak, må se de to for det ser ud til det features vs lidt design på de to.
Mvh.

Casper
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 18:41
Synes jeg så Samsung 55hu7505 et eller andet sted til 9999 kr på udsalg fra på lørdag.. Kan desværre ikke huske hvor, men synes at kunne erindre at det var Bilka eller elmutanten
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 18:46
Har lige tjekket, de har 7105 modellen som desværre er curved, er personligt ikke til dem, da det skal hænge på en væg. Men tak for tippet ellers..
Mvh.

Casper
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 18:59
Ok. Det var ærgeligt. Hmm vil heller ikke selv have et kurvet. Hvad med de 55" LG uhd der også er på udsalg ? Elgiganten har LG 830v til 8999 og 950v til 10999.. De er ikke kurvede Så modellen i 65" fornyligt og det så ret fedt ud..
Uanset hvad så ville jeg gå efter et 4K. Det går stærkt nu med film og lige pludselig er det allevegne : )

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Ok. Det var ærgeligt. Hmm vil heller ikke selv have et kurvet. Hvad med de 55" LG uhd der også er på udsalg ? Elgiganten har LG 830v til 8999 og 950v til 10999.. De er ikke kurvede Så modellen i 65" fornyligt og det så ret fedt ud..
Uanset hvad så ville jeg gå efter et 4K. Det går stærkt nu med film og lige pludselig er det allevegne : )
hvad er det lige for film der findes i UHD ud over netflix ?
Så stærkt går det jo så heller ikke, var det ikke først sidst i 2015 eller starten af 2016 vi skulle forvente en BD 4K afspiller ?
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 21:29
Det er jo det, det er først når de fleste film og tv bliver til 4K man rigtig får glæde af det.. Spørgsmålet er om de 2-4.000 man sparer så er givet bedre ud på et OLED når den dag kommer.. *decisions decisions* :)
Mvh.

Casper
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 08:12
Selvom udviklingen går hurtigere beholder de fleste deres tv så længe at den lille merpris op til 4k godt kan betale sig.
Hvorfor ikke gøre det ? Hvad taber man ved det ?
Det er fuldstændig samme diskussion som dengang fra 720 til 1080. Bla bla man kan ikke se forskel osv osv.
Men når teknologien er tilgængelig så er det den vej det går : )
Hvorfor købe forældet teknologi ?

Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 12:35
...Et lille indspark lidt uden for topic (UHD vs. FullHD):

Som jeg har forstået det, er det for LG's vedkommende en fordel med UHD, da de for det meste bruger passiv 3D (de kalder det Cinema3D, da det er samme princip som i biografer). UHD giver derfor et 3D-billede i FullHD i stedet for "halvHD", når man afspiller en 1080p 3D-film på sit UHD-tv.
Eller tager jeg fejl?
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 18:40

Selvom udviklingen går hurtigere beholder de fleste deres tv så længe at den lille merpris op til 4k godt kan betale sig.
Det er fuldstændig samme diskussion som dengang fra 720 til 1080. Bla bla man kan ikke se forskel osv osv.

Hvorfor bruge penge på noget du relt ikke har noget at bruge til ?

Personligt har jeg ikke netflix og har ingen planer om at få det, så hvorfor skulle jeg vælge et 4K tv når der nærmest ingen matriale er til det, jeg vil da heller spare de penge og så købe en den dag der relt er brug for det i fremtiden og der vil så med sikkerhed have været stor udvikling på området samt de værste sygdomme vil være fixet
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Hvorfor bruge penge på noget du relt ikke har noget at bruge til ?

Personligt har jeg ikke netflix og har ingen planer om at få det, så hvorfor skulle jeg vælge et 4K tv når der nærmest ingen matriale er til det, jeg vil da heller spare de penge og så købe en den dag der relt er brug for det i fremtiden og der vil så med sikkerhed have været stor udvikling på området samt de værste sygdomme vil være fixet

Tjaaa... mine yndlingsserier på Netflix er i 4K og der kommer helt sikkert meget mere materiale i den tid jeg har tænkt mig at beholde fjernsynet.

Men hvis man er typen, der skifter TV hver 2-3 år så haster det selvfølgelig ikke med 4K.

Det der med at vente på udviklingen er uden ende.... til den tid er der noget andet og smartere 'lige om hjørnet' og så kan man argumentere for at vente igen Wink

Jeg er glad for at jeg nuppede en af de første flade, der var 'HD ready' dengang dét var det nye.
Det var lige det, der gav fjernsynet nogle ekstra gode år - først med en Yousee box foran og derefter som gaming skærm for knægten.

Sjovt at tænke på at det kostede 15k i sin tid Confused

Redigeret af Bladerunner - 27-December-2014 kl. 13:15
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu