|
Brum i højttalere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2014 kl. 17:27 |
Der er brum i mine højttalere forbundet til NAD Silverline surround sæt. Høres mest i diskant og mellemtone.
Jeg havde håbet at problemet løste sig i nyt hus med ny strøm frem for de gamle installationer i lejligheden. Men desværre ingen ændring. Nu har jeg fået jord i strømstik. Tror I det kan hjælpe noget at købe strømkabler med jord til forstærker og forforstærker? De 2 apparater står oven på hinanden men burde være adskildt, men det er de måske ikke..
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der også brun når der ikke er tilsluttet noget.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Brum er lavfrekvent, dine diskanter spiller forhåbentligt ikke brum..... Klaus |
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
Jeg har ikke sat coax til dvd til. Alene 2 optiske kabler. 5 signalkabler mellem forstærker og forforstærker. For nogle år siden havde jeg andre signalkabler og problemet var det samme.
Det høres når der ikke afspilles lyd. Kan høres svagt 2-3m fra højttalerne når der er helt stille. Det er en brummen/susen/støj af en art.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Tomgangsstøj. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Læs evt denne tråd
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133769&KW=Nad+st%F8j&PN=1&title=stj-i-anlg-lst-side-5 Klaus |
|
![]() |
|
Tak for hjælpen indtil videre. Jeg har lige prøvet at fjerne trigger-kablet - det hjalp ikke.
At slukke alle LED spots hjalp desværre heller ikke. Tror I jord på strømkabel kan hjælpe eller ligger problemet et andet sted? Måske har NAD'en et problem? Er der ikke rimelig kraftig strømforsyning i dem? (NAD S250 og S170)
|
|
![]() |
|
Du kan altid jorde dit anlæg, det skader ikke.
Men, start med kun effektforstærkeren, støjer det? En kraftig strømforsyning er ingen garanti for støjimunitet. Klaus |
|
![]() |
|
Jeg har tidligere alene haft effektblok og højttalere tilsluttet - det gav brum.
Fandt lige et strømkabel med jord. Har sat det til effektblokken - det hjalp ikke.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
Hvis der er brum/støj når du kun har effektforstærkeren og højttalerne på, så er der en fejl i effektforstærkeren |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Højfrekvent brum kaldes for sner.
Et strømfilter kunne være løsningen.
|
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Prøv evt at skrue gain om til kl 12 hvis du har den på max, det hjalp på min tidligere 250S - eller vil jeg og også sige et par ferritkerner måske kan afhjælpe problemet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |