|
post Blockbuster |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sdy7 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2014 kl. 10:20 |
Hej I
Jeg er vågnet op i denne nye æra hvor jeg pludselig ikke længere kan kan gå ned i BB og leje den film på bluray jeg af den ene eller anden årsag ikke fik set i biffen. Hvilken streaming tjeneste kan erstatte dette bedst muligt? * Så vidt muligt via en uafhængig player der kan koples på TVet. F.eks. Roku. * Filmudvalg som minimum hvad man kunne i Blockbuster * Kvalitet. Minimum hvad der svarer til Bluray * Ikke betale for alt muligt andet. Jeg ser ikke serier. mvh Søren |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke alt der bliver streamet i HD, og det er ikke alle der er lige gode, så hvilken er bedst, tja.? Hvilke tjenester er der. Netflix, Headweb, HBO, Blockbuster, SF, Film2home, Youbio, ja der er en del, hvilke er bedst, nogen siger det ene og andre siger det andet. Hvilke kan du få, det kommer an på den modtager du har, da de ikke bare kan bruges til hvilken som helst tjeneste, det kommer an på hvad der er af Apps til den. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Så det ikke muligt, ingen tjenester herhjemme streamer i bluray kvalitet.
iTunes har rigtig flot kvalitet og nok pæneste billedkvalitet når vi snakker lejefilm, men man får kun Dolby Digital 5.1. Så eneste mulighed for at bevare bedste kvalitet er nu, at man skal ud og købe filmene medmindre du kan finde en tank eller noget i nærheden af hvor du bor du bor og de lejer film ud. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Der er ikke nogen tjenester der kan give dig det du efterspørger, så du må nøjes med det næstbedste.
Jeg vil foreslå en Apple Tv, hvor du kan leje film (både nye og gamle) gennem iTunes i en udmærket kvalitet. Samtidig giver det mulighed for at afprøve Netflix (som ligger som en app på Apple Tv) og se om det er noget for dig - første måned er vist nok stadig gratis. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6692 |
Apple TV med iTunes opfylder stort set dine krav.
Billedkvaliteten er tættere på blu-ray end på dvd. 48 timer leje for 49,- for nye film. Flatpanels har en artikel her: Apple tv vs. Yousees Bloskbuster |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
sdy7 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 3 |
Fedt. Tak for svarene. Det er åbenbart stadig et spørgsmål om tid før teknologi og konkurrence kommer på niveau. /Søren
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Jeg vil mene, at det kan du ikke få.
Du kan ikke få samme kvalitet som BD på billed eller lyd. Især hvis man bruger projektor har man et problem. Så heldigvis findes der stadig enkelte Blockbuster, hvor ma kan leje. De hedder i dag BlueCity. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvil der skal streames i Full BD kvalitet, vil det kræve en enorm båndbredde, det betvivles at det vil komme. Den båndbredde vil være større end selv den Sattelit udbyder med bedste kvalitet har, det er der ganske simpet ikke plads til. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
@Radiomanden
Selvfølgelig vil der være plads til det. Har dog testet med ren blu-ray streaming. Det fungerer og kan ses uden udfald med bedste billede og lyd, du skal bare have nok båndbredde. Men når det så er sagt, så det ikke noget jeg vil anbefale og vil hellere undvære lidt på kvaliteten. Da man med ren blu-ray streaming bliver nød til at vente 10 - 20 minutter før bufferen er fyldt helt op til at sikre en gnidningsfri afspilning. Dette er ikke at foretrække, her snakker vi om hverken båndbredde eller harddisk er flaskehals. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |