recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydabsorberende materiale bag lærredet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydabsorberende materiale bag lærredet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydabsorberende materiale bag lærredet?
    Sendt: 26-December-2014 kl. 13:00
Hjemmebioen er stort set oppe og køre, men jeg har talt lidt med min nabo ang. støjen - det lader til, at når receiveren er sat på reference-niveau, så er det trods alt for højt Wink

Jeg overvejer nu at lave en træramme, som skal hænge bag mit ikke-AT Lissau lærred og fore det med rockwool-bats, men jeg er i tvivl om effekten. Jeg tænker bl.a. på, om lyden bliver reflekteret af lærredet, så rockwoolen ingen forskel gør, og om det areal er stort nok til at gøre en forskel - ca. 4,5 m2 mod væggens ca. 15 m2. Senere kan jeg selvfølgelig også investere i billeder og lign., som er beregnet til at absorbere og forbedre akustikken.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 13:19
Hvis du vil dæmpe lydniveauet ind til naboen, kræver det lidt mere arbejde.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 15:49
Hehe tak for den hyggelige tegning; den var dog knap så hjælpsom. Er der andre, som har leget med dette før, og som kan fortælle af erfaring? Jeg tror, at jeg vil kaste mig ud i det, da omkostningerne til dette lille projekt ikke er høje. Jeg er dog meget nysgerrig efter, om lydisolering bag et lærred vil hjælpe, eller om det kun gør minimalt til forskel.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 17:46
er det bas eller generelt lyd?

har det samme problem med bas
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 19:18
Det er vist generel lyd så vidt jeg kan forstå på naboen. Ja de lave frekvenser skulle være svære at gøre noget ved, men selvom man har materialet til det, er jeg bange for at hele væggen skal have et ekstra lag, for at det gør en forskel.
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 23:18
Mere gibs
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu